י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החברה מתנצלת ומחדדת נהלים

איזיג'ט תשלם פיצוי לנוסעת שהתבקשה לעבור מקום בגלל חרדים

חברת התעופה איזיג'ט תשלם פיצוי לנוסעת תל אביבית שהתבקשה לעבור מקום בשתי טיסות בגלל חרדים שדרשו ממנה לעבור מקום. היא תבעה את החברה וזכתה | החברה מצידה הגיבה: "לחברת התעופה יש מדיניות להודיע ​​בנימוס לכל לקוח שמעלה בקשה זו, שלא יתאפשר זאת"

איזיג'ט תשלם פיצוי לנוסעת שהתבקשה לעבור מקום בגלל חרדים
מטוס של חברת איזיג'ט ממריא צילום: pixabay

חברת התעופה איזיג'ט מהגדולות בבריטניה התנצלה ושילמה פיצוי לנוסעת שהתבקשה פעמיים לוותר על מקומה מכיוון שהיא אשה, סכום הפיצוי לא פורסם על ידי הצדדים.

מלאני וולפסון, שנולדה בבריטניה אך מתגוררת כיום בתל אביב, התבקשה לעבור בשתי טיסות נפרדות בגלל נוסעים חרדים שלא רצו לשבת ליד אישה. היא תבעה עשרות אלפי שקלים מהחברה, הטיסה הראשונה הייתה מתל אביב ללוטון באוקטובר 2019. גב' וולפסון שילמה עבור מושב מעבר ומצאה אב ובנו במושבים שלידה - האמצע והחלון.

גב' וולפסון אמרה כי הבן עזב את מושבו וטיפס לשורה מאחור כדי להימנע ממגע פיזי עמה, ואז חיפש נוסע גבר שיהיה מוכן להחליף איתה מושב. בינואר 2020, בטיסה נוספת באותו קו, התבקשה גב' וולפסון להחליף מושב על ידי שני גברים חרדים. היא סירבה, ושתי נוסעות הסכימו להחליף מושב עם הגברים שישבו לידה. כך דיווח 'האינדפנדנט' הבריטי.

בהודעה מטעם חברת התעופה נמסר: "איזי ג'ט מודעת לנושא שבו כמה נוסעים גברים אמרו שלא נוח להם לשבת ליד נשים שאינן ממשפחתם הקרובה בשל אמונותיהם הדתיות, וכתוצאה מכך מבקשים כי איש צוות יבקש מהנוסעות לזוז למושב אחר".

"לחברת התעופה יש מדיניות להודיע ​​בנימוס לכל לקוח שמעלה בקשה זו, שלא יתאפשר זאת. למרבה הצער, על פי מלאני וולפסון מדיניות זו לא יושמו במקרה שלה, לכן, הקשבנו כשגברת וולפסון סיפרה לנו על מקרים של אפליה מגדרית בטיסות שלנו כשהתבקשה לעבור פשוט בגלל שהיא אישה".

"אנו מתייחסים לכך ברצינות רבה ובנוסף לפיצוי לגב' וולפסון, איזי ג'ט מתכוונת ליישם הכשרה נוספת של הצוות ולחדש את הנחיות הצוות שלנו על מנת למנוע תקריות אלה בעתיד, אנו מאמינים כי טיסה צריכה להיות חוויה בטוחה ומהנה עבור כולם, ללא קשר למינם ואנחנו מחויבים לוודא שזה יקרה גם בהמשך". לשון תגובת החברה.

איזיג'ט חברת תעופה אפליית נשים חרדים בטיסה תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד