י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אכיפת הקורונה

יוון: ארגון הקהילות מגנה השוואה בין אלימות המשטרה לנאצים

ארגון הקהילות של יהודי יוון מגנה מאמרים המציגים הקבלות בין אכזריות המשטרה לשואה | על פי הדיווחים בתקופה האחרונה משטרת אתונה מתמודדת מול עימותים עם אזרחים בתגובה לאכיפה קשה של הנחיות הקורונה

יוון: ארגון הקהילות מגנה השוואה בין אלימות המשטרה לנאצים
משטרת יוון צילום: משטרת יוון

המועצה המרכזית של הקהילות היהודיות ביוון (KIS) גינתה מאמר "מביש" ו"לא מקובל" מאת העיתונאית היוונית אלנה אקריטה שפורסמה שלשום מאמר על אירועי האלימות המשטרתית באתונה השבוע בגין "הקבלות לא קיימות" בין התנאים במחנה אושוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה "עם חיים במדינה דמוקרטית כמו יוון".

"באושוויץ הושמדו 1,500,000 איש", נכתב בהצהרה, "יהודי יוון, אלה מאיתנו שעברו בשער אושוויץ ושרדו והם עדיין בחיים, צאצאי הקורבנות, לעולם לא יפסיקו להוקיע כל ניסיון להכפיש ולנצל את השואה, דברים שמובילים לשכחה ולעיוות ההיסטוריה".

המאמר הגיע לאחר מהומות קשות ביוון, בעיר הבירה אתונה נפצעו שלושה שוטרים בעימותים עם המשטרה. אחד השוטרים אף נפצע קשה, כך אישרה המשטרה.

כ-5,000 איש יצאו ביום שלישי בערב לרחובות אתונה בתגובה לאזרח שהוכה קשות על ידי שוטרים, ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, גינה את האלימות. מפגינים התכנסו בניאה סמירני, אזור המגורים בו תועדה האלימות מצד השוטרים, הם החזיקו כרזות שעליהן נכתב "שוטרים צאו מהשכונות שלנו".

מהמשטרה נמסר כי הם הגיעו למקום בתגובה לדיווחים על אנשים שמפרים את ההגבלות של נגיף הקורונה. אתונה נמצאת כעת בחצי סגר, כאשר אנשים רשאים לצאת מבתיהם רק למקומות חיוניים.

עיתון מקומי "אפסין" פרסם ראיון עם האיש שהוכה, הוא טען כי ניסה לדבר עם שוטרים שרצו לקנוס משפחות על כך שישבו על ספסל בכיכר, לטענתו הוא ביקש מהם בצורה יפה לא לקנוס את האנשים. אך השוטרים טענו שהם הותקפו, טענה שעדי ראיה הכחישו.

אלימות המשטרה שואה יוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד