י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחירות בצל הנגיף

מנכ"לית הוועדה מרגיעה: "להצביע בטוח מללכת לסופר"

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית מרגיעה הבוקר את הישראלים שחוששים מלצאת ולהצביע ביום הבחירות מחשש להדבקה. בהתייחסה לעומסים בקלפיות המיוחדת בבחירות הקודמות: "הפקנו לקחים, יהיו יותר קלפיות"

מנכ"לית הוועדה מרגיעה: "להצביע בטוח מללכת לסופר"
הצבעה בבחירות צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

בריאיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי) התייחסה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס לסוגיית הבחירות בצל נגיף הקורונה והרגיעה את הציבור. היא סיפרה כי ההיערכות הלוגיסטית טובה מאוד, ולדבריה יותר בטוח לצאת ולהצביע מאשר להסתובב בסופר-מרקט.

"לקלפיות הרגילות יגיעו רק אנשים בריאים", אמרה עדס ל-ynet. "אני יכולה להבטיח שהרבה יותר בטוח להגיע ולהצביע מאשר ללכת לסופר או לכל דבר אחר שאנחנו עושים בשגרה". על העומסים בקלפיות הייעודיות בבחירות לפני שנה אמרה: "היו לנו תובנות ולקחים. הפעם ימוקמו הרבה יותר קלפיות".

היא נשאלה מתי יגיעו התוצאות הסופיות של הבחירות לאור מורכבות הספירה הפעם, והשיבה: "תוצאות כמעט סופיות יהיו אני מקווה מאוד ביום שישי אחר הצהריים. אנחנו נעשה את כל המאמצים להתכנס למועד הזה למרות כל הקשיים של צפי ל-550 עד 600 אלף מעטפות כמעט כפול מהפעם הקודמת, לספור אותן תוך 48 שעות והכול תחת תנאי התו הסגול. אני מקווה שכל המהלכים והשינויים בתהליכים, האמצעים החדשים שהוספנו לתהליך, יסייעו לנו לעמוד במועד, אנחנו מבחינתו ממש עושים את זה".

היא גם פירטה על ההיערכות הלוגיסטית המורכבת שננקטה לצורך קיום בחירות בצל מגפה ופירטה את מאחורי הקלעים: "נקטנו שורה אדירה של פעולות בדיוק לשם המטרה הזאת, זה בדיוק הקו המנחה של המערכת הנוכחית, לאפשר לכל אזרח להגיע, אבל הכול תחת אבטחה ושמירה על בריאות הציבור. לשם כך הפחתנו באופן משמעותי את מספר הרשומים בכל קלפי, כתוצאה מהמהלך הזה נוספו כ-100 אלף קלפיות, פיצלנו ריכוזים של קלפיות גדולות כדי להפחית את העומסים, שני פרגודים בכל חדר קלפי על מנת להפחית את העומסים ולזרז את תהליך ההצבעה, חומרי מיגון וחיטוי לכל חברי ועדת הקלפי ולמצביעים במידת הצורך כולל מחיצות בין הבוחרים לבין חברי ועדת הקלפי".

עדס הוסיפה כי, "בנוסף לזה יהיו סדרני קורונה בכל האתרים ובכל הריכוזים ושמירת הסדר וההנחיות וכמובן הקלפיות המיוחדות לחולים ולמבודדים שמרחיקים למעשה את האוכלוסייה הזאת מההצבעה בקלפיות הרגילות, כך שלמעשה לקלפיות הרגילות יגיעו רק אנשים בריאים. לאור כל המהלכים הללו אני יכולה להבטיח שהרבה יותר בטוח להגיע ולהצביע מאשר ללכת לסופר, לקופת חולים או לכל דבר אחר שאנחנו עושים בשגרה".

עדס נשאלה לגבי העומסים בקלפיות המיוחדות לאור מה שחווינו במערכת בחירות הקודמת והאם הפעם זה יהיה שונה? "היינו המדינה הראשונה בעולם שבכלל קיימה בחירות בצל קורונה, זה היה בראשיתה של המגפה והתמודדנו עם זה בהיקפים אחרים לגמרי. אבל כן, היו לנו תובנות ולקחים והיו עומסים בקלפיות הללו. היו מעט מאוד קלפיות לכן הפעם הזאת ימוקמו הרבה יותר. אני מאוד מקווה שהתכנון שלנו יענה על חוסר הוודאות המוחלט שלפנינו לגבי מספר המבודדים והחולים. כנראה נקבל היתר באמצעות רחפנים באוויר לעקוב אחרי רמות העומסים וכך נוכל לנתב את האוכלוסייה".

 

קלפיות קורונה ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד