י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רגע לפני פטירתו

הטיפ שנתן האב לבניו: "כך לא יצליחו לשבור אתכם"

אדם קיבץ את בניו לפני פטירתו וביקש מהם לבצע מספר פעולות מהן ילמדו מוסר השכל, מהן הפעולות המשונות שביקש האב? ומה אמר להם לאח"מ? | סיפור לשבת עם מסר מיוחד לחיי היום יום והקשר נפלא לפרשת השבוע

הטיפ שנתן האב לבניו: "כך לא יצליחו לשבור אתכם"
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

כוח האחדות

מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים. הוא רצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו. קרא לראשון ואמר לו: "לך והבא לי ענף" על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו, הלך והביא ענף.

ביקש האב מבנו: "שבור אותו" והבן שבר אותו בקלות רבה. "לך והבא שני ענפים" מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו. "שבור אותם" והבן שובר, אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.

"לך והבא שלושה ענפים ונסה לשבור אותם" מבקש האב בפעם האחרונה, והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשבור אותם.

כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השני והשלישי.

אוסף האב את שלושת בניו ואומר להם: "דעו לכם, שכשתהיו בנפרד יצליחו "לשבור" אתכם מהר וללא קושי.

אך כשתעזרו זה לזה ממקום אמיתי, מרצון, מנדיבות, מנתינה אמיתית, באהבה ובאחדות, גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם וכך תוכלו ביחד להשיג, יותר, לבנות ולנצח".

נקודה למחשבה

פרשת השבוע פרשת ויקהל פקודי

בפרשת השבוע נאמר "וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר צִוָּה ה' לַעֲשֹׂת אֹתָם"

משה מכנס את כל ישראל ביחד, כדי לספר להם בדיוק איך לבנות את המשכן ולהעביר להם מסר כמה חשוב לעבוד ביחד, בשיתוף, בנדיבות ובאהבה .

בני ישראל  הנלהבים ממהרים לתרום מרכושם – תכשיטי זהב, בדים יקרים, כסף, נחושת, עצים ועורות – למען בניית המשכן. אך זה לא מספיק, כי תשומת הלב לפרטים הקטנים הנאמרים בפרשה, הם אלו אשר יובילו לדברים הגדולים, כל עוד זה יעשה ביחד, באהבה בנדיבות ומרצון אמיתי.

התקהלות ואחדות

התקהלות מאחדת אותנו לעשייה למען מטרה משותפת. וכוח האחדות מתבטא כשאנחנו נאספים ועושים זאת באמונה מלאה ומכל הלב.

הנוכחות של האחרים מאפשרת לנו להרגיש שאנו לא לבד וביחד נצליח. ותמיד יש לנו בחירה האם זו תהיה חוויה חיובית שתרים את כולם למעלה או שתסיט ותוביל לתסכול מרמור וקרע בעם.

התקהלות היא מושג שקיבל פירוש קצת אחר בשנה האחרונה. עד עשרה איש בחלל סגור? עד עשרים בחלל פתוח? מה מותר ומה אסור?

ועד כמה זה פגש כל אחד ואחת מאיתנו במקומות הכי רגישים, אישיים, ערכיים, משפחתיים וחברתיים? עד כמה לא התקהלנו וישבנו ביחד עם המשפחה בחגים כמו בשולחן ליל הסדר?

וכמה מאיתנו לא קיימו שבעה או הלוויה כפי שנהוג?

והעוצמה שלנו מתגלה באומץ להסתגל ולמצוא דרכים חלופיות להתקהלות. לקבל את הנוכחות וההתקהלות עם האחרים גם באופן אחר ומרחוק ולשמור על האהבה, הנדיבות, הנתינה והרצון הטוב.

כי תמיד יש לנו ברירה להגדיר מחדש את המושגים כדי לענות על הצורך הבסיסי שלנו למלא חלל שנוצר. וביחד... באחדות בשותפות למען מטרה אחת אפשר להשיג יותר ואפילו לנצח כל עוד זה נעשה בצורה טהורה ונקייה!

סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחְשָׁבָה תְּחִלָּה

היום, עם ההתפתחות הטכנולוגית, אנחנו יותר ויותר נמצאים בתודעה של "התקהלות". גם כשאדם מדבר באופן פרטי, כותב ברשתות הוא בעצם מדבר לתקשורת ואנשים "מתקהלים" סביבו. כל מידע פרטי, הופך לציבורי. אמרת משפט אין לדעת לאן זה יגיע.

לכן, שימו לב למילים שאתם אומרים, כותבים או מצלמים ושימרו על איפוק.

וזיכרו, ישנם שלושה שלבים בביצוע כל דבר: מחשבה דיבור ומעשה.

וכשאנו נאספים ביחד למען מטרה משותפת, שמים לב לפרטים הקטנים ופועלים מהלב בנדיבות בחמלה בסובלנות ובקבלה, כך כוח האחדות שלנו ינצח ויתעצם.

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

 

סיפור לשבת מסר משל פרשת השבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד