ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מהלומה בלב ים

נקמה באיראן? ספינה איראנית הותקפה בים התיכון

לא נותרים חייבים: לפני כשבועיים פגעו האיראנים בספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן | על פי הדיווח בשעות האחרונות הותקפה ספינה איראנית ככל הנראה כנקמה על הפיצוץ במפרץ

נקמה באיראן? ספינה איראנית הותקפה בים התיכון
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

לפני כשבועיים ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן, הפיצוץ הותיר חורים בשני צידי הספינה. ולאחר זמן לא רב הואשמה איראן במתקפה.

הפרשנים הרבים עסקו בימים מאז הפיצוץ, בנסיבות הפיצוץ, והנקמה, או אם תרצו העונש, שאיראן תקבל על הפרת השקט המתוח בין מדינת ישראל לאיראן. היום (חמישי) על פי הדיווחים הגיעה הנקמה.

על פי הדיווח של 'ישראל היום', בשעות האחרונות נפוצו דיווחים ראשוניים, ללא אימות רשמי עדיין כי ספינה איראנית בשם "שאהר קורד" (Shahre Kord) הותקפה במימי הים התיכון. כאשר ישנם הסבורים, כי זו הנקמה הישראלית לתקיפה לפני שבועיים.

כזכור, לפני כשבועיים הותקף כלי שיט השייך לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, הודיע לאחר הפיצוץ כי הוא עוקב אחר המצב.

איש העסקים הישראלי, רמי אונגר, אמר בזמנו ל'כאן חדשות' כי "הפיצוץ התרחש בלילה שבין חמישי לשישי מדרום למיצרי הורמוז, מול עומאן. הנזק הוא שני חורים בקוטר של כמטר וחצי, אבל טרם ברור לנו אם זה נגרם מירי טיל או ממוקשים שהוצמדו לספינה".

לדברי אונגר, "אין פגיעה במנוע, ואין נפגעים בקרב אנשי הצוות". האונייה חזרה צפונה והגיע לנמל באיחוד האמירויות בבוקר יום שישי לצורך בדיקת מצבה. "אין לנו מושג האם מדובר באירוע כחלק מהמתיחות בין איראן לארה"ב והאם זה קשור לכך שהבעלים של האונייה הוא ישראלי".

איראן ספינה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד