י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
להביא תנופה לעסק

לידים איכותיים לעסקים: לא צריך להיכנס ל"סרט כלכלי"

כמעט וכל עסק בישראל יודע שבימינו אנו, להגדיל את מחזור המכירות, חייבים לידים איכותיים משיווק מקוון ולאו דווקא צריך להיות "סרט כלכלי"

לידים איכותיים לעסקים: לא צריך להיכנס ל"סרט כלכלי"
מגבירים לידים לעסקים צילום: unsplash

כל בעל עסק המשווק את העסק שלו בזירה המקוונת וכל מי שמעוניין לעשות זאת יודע שאפיק שיווקי זה, יכול להיות יקר מאוד המלווה תוצאות שנויות במחלוקת ולכן, חשוב לדעת ולהכיר את זירת השיווק המקוונת, את השחקנים בה ולהתאים את שיטת השיווק הנכונה לצד ההשקעה הכספית הטובה והמשתלמת ביותר וכאן נוכל לשפוך מעט אור בכל הקשור לשיווק בזירה המקוונת, למה לצפות וממה להיזהר.

שיווק מקוון כבר לא זול כמו פעם

אם תשאלו כל בעל עסק אשר שיווק עצמו באינטרנט, לפני עשור יאמר לכם שעלויות הפרסום ותקציבי הפרסום בהשוואה להיום היו במחירי רצפה. האם זה אומר ששיווק מקוון כבר אינו משתלם? ממש לא!

העובדה ששיווק אונליין מתייקר משנה לשנה רק משקף את חוזקה של שיטת שיווק זו, לצד עקומה חדה מעלה בנגישות שלה למשווקים, הן בצורה טכנולוגית והן בפלטפורמות שיווק חדישות.

השיווק של היום הרבה יותר 'קל למשתמש' מפעם.

פעם- על משווק היה להיות סוג של מתכנת כדי ליוכל לשווק מוצרים ו/או שירותים בזירה המקוונת. מבניית אתרים ועד לכתיבת שורות קוד ב-HTML. היה בקלות ניתן להתבלבל בין סוכנויות שיווק דיגיטלים לבתי תוכנה.

לעומת זאת- כיום ניתן בקלות יתרה לבנות מערכי שיווק מתקדמים, ממש בלחיצת כפתור כך שכל שנותר לסוכנות השיווק הוא לממש את יכולותיהן השיווקיות ולייצר לידים ללקוחותיהן.

אם זה קל, אז שבעל העסק ישווק עצמו באינטרנט, הלא כך?

ברמת העיקרון, זה נכון. השיווק בזירה המקוונת בהחלט הפך "ידידותי למשתמש" אבל מדובר כאן במקצוע לכל דבר. הבה לא נמעיט מחשיבות המקצוע של עולם השיווק. 

בעולם השיווק, ישנם תחומים שלמים שלמענם, שיווק נכון ומקצועי המניב תוצאות מרשימות חייבים להיות מקצועיים מאוד כגון 'כתיבת תוכן', 'עיצוב גרפי', 'ניהול קמפיינים'...הרי שאף בעל עסק לא יהיה מעוניין ללמוד מקצוע חדש רק כדי שיוכל להגדיל את נחזור המכירות שלהעסק שלו, שלא לדבר על מספר מקצועות, בתחומים שונים בעולם השיווק.

העובדה שהזירה המקוונת הפכה קלה יותר לשימוש מקנה את היכולת לייצר לידים בקלות יתרה אבל  יש הבדל עצום בין 'לידים' ללידים ממירים או במילים אחרות…"לידים איכותיים".

מה ההבדל בין לידים ל-לידים איכותיים?

ההגדרה של 'ליד' היא "לקוח פוטנציאלי". לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים ליצירת קשר עבור רכישת מוצר או שירות מסוים מבעל עסק.

למרות שכיום ניתן לייצר לידים בקלות יתרה מפעם, אין זה בהכרח מסמל על איכות הלידים. 

לידים איכותיים הם למעשה לקוחות פוטנציאלים עם אחוזי המרה גבוהים. כלומר, במקום שבעל העסק ישקיע כסף על לידים לא רלוונטיים או במילים אחרות "לקחות לא רציניים", ליד איכותי זה לקוח פוטנציאלי שמוכן "עם הכסף ביד" לרכוש את המוצר שלך/השירות שלך ולשם כך, הוא עבר תהליך שיווקי מיוחד שבמהלך המשפך השיווקי, הוא עבר עבר זיקוק וסינון שנועד לברור בין הלקוחות הפוטנציאלים ה-"לא רציניים" לבין לקוחות האיכותיים.

איך משיגים לידים איכותיים?

לשאלה זו שתי תשובות:

  1. תקציבי פרסום גבוהים- שיווק אגרסיבי לפי "חוק המספרים". השקעה כספית גבוהה שתוביל לייצור של כמות לידים גבוהה שביניהם, יימצאו לידים איכותיים, לצד אוקיינוס של לידים ירודים.

הבעיה בשיטה זו היא שלא כל בעל עסק יכול להרשות לעצמו תקציבי פרסום גבוהים, היכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בכל חודש.

  1. להשתמש בשירותיה של סוכנות שיווק דיגיטלי עם ניסיון מוכח בייצור לידים עם ROI של 1 ל-3. כלומר, שבסופו של יום, על כל שקל שהושקע בשיווק(כולל תשלום ריטיינר, תקציב פרסום ועלות בניית מערך שיווק), יקבל בעל העסק בחזרה 3 שקלים רווח על כל ליד, בסגירת עסקאות.

הבעיה כאן מתחילה בזיהוי של סוכנות שיווק מסוג זה ולאחר שמצאת אחת כזאת, ההשקעה הכספית, לצד הניסיון השיווקי של הסוכנות, תהיה גבוהה בהתאם וגם בנקודה זו, לא כל בעל עסק יכול להרשות לעצמו השקעה התחלתית שכזו (הסבר מפורט על השקעה התחלתית עבור שירותיה של סוכנות שיווק)

עלויות עבור שירותים של סוכנות שיווק דיגיטלית

אם אתם מחליטים לשכור שירותי שיווק מקוון של סוכנות שיווק דיגיטלית, לפני שאתם עושים את הצעד הראשון לכיוון, חשוב שתדעו למה עליכם לצפות.

ריטיינר(תשלום חודשי עבור השירות)- כל סוכנות שיווק מוציאה חשבונית חודשית ללקוחותיה עבור שירותי החברה בכל הקשור בניהול מערך השיווק. עלות זו בממוצע תעלה לכם בין 3000-7000 ש"ח בחודש.

הקמה(בניית מערך השיווק)- בחודש/חודש וחצי הראשונים, סוכנות השיווק תבנה עבורך מערך שיווק הכולל בתוכו, בניית דפי נחיתה, עמודי מכירה, בניית אתר ייעודי, בניית קמפיינים בפלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, טבולה…, כתיבת תכנים, עיצוב באנרים ועיצוב דפי נחיתה, ניוזלטר...כל זה יעלה לכם בין 10,000-25,000 ש"ח כתשלום חד פעמי.

השקה(עלייה לאוויר עם מערך השיווק)- בשלב זה, כל מערך השיווק (המשפך השיווקי) מתחיל לרוץ ולייצר לידים. בנקודה זו, יהיה עליכם לקבוע תקציב פרסום יומי כדי שמערך השיווק יוכל לעבוד. בממוצע, עלויות תקציבי פרסום יעלו לכם בין 100-500 ש"ח ביום שמסתכם לעלות חודשית שנעה בין 2500 ש"ח ל-12,500 ש"ח.

חשוב לציין כי בחודש/ חודש וחצי הראשונים אתם מוצאים מכיסכם סכום שיכול להגיע עד ל-20,000 ש"ח ויתור מבלי שקיבלתם לידכם ליד אחד!

למרות שלפי המספרים, שיווק דיגיטלי מצטייר כשירות לבעלי אמצעים, ישנה שיטת שיווק חדשה שמתאימה לכל עסק ושווה לכל כיס

זה נכון ששיווק אונליין נראה כיום כ-'עסק יקר' ובגלל התחרות הגדולה על שטחי פרסום בלתי נדלים, בזירה המקוונת, עסקים קטנים ובינוניים מוצאים את עצמם טובלים במים עמוקים שורצי 'עמלצים' תחרותיים...ישנה שיטת שיווק חדשה ופורצת דרך שמאזנת את הכוחות ונותנת לאותם עסקים "פייר-פייט" בזירה זו וקוראים לה "שיווק מבוסס תוצאות".

שיווק מבוסס תוצאות- הכלי העיקרי להגדיל את מחזור המכירות ב-30% לפחות, כבר ברבעון הראשון.

שיטת שיווק זו למעשה נותנת לבעל העסק ליהנות מכל העולמות. היא לוקחת את כל היתרונות השיווקיים של סוכנות שיווק דיגיטלי ומסירה מבעל העסק את כל החסרונות הכלכליים שבשימוש בשירותים אלה.

סוכנות שיווק מבוסס תוצאות לוקחת על עצמה את כל העול הכלכלי של עלויות השיווק שצויינו לעיל, בונה את כל מערכי השיווק ומוכרת ללקוחותיה תוצאות. כלומר, לקוחות של סוכנות מסוג זה רוכשים לידים מוכנים ליצירת קשר או במילים אחרות...הלקוחות רוכשים תוצאות מוכחות בשטח…'לידים איכותיים'.

בשיווק מבוסס תוצאות מייצרים רק לידים איכותיים

מכיוון שסוכנות שיווק מבוסס תוצאות לוקחת על עצמה את כל עלויות השיווק, היא למעשה לוקחת את כל הסיכונים הכלכליים של בעל העסק עליה כך שעליה לייצר לידים איכותיים, כל יום וכל היום ולא, לקוחות החברה לא ירכשו ממנה חבילות לידים.

לקוח לא מרוצה לא מחדש רכישה, נקודה. לכן, סוכנות שיווק מבוסס תוצאות תמיד מייצרת לידים איכותים ולא...היא תמצא את עצמה סוגרת שעריה.

 

מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד