ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

הפגישה עם מומחי המכון הובילה לאישור הצמיד למבודדים שומרי שבת

יו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר סיכם עם משרד הבריאות כי הצמיד האלקטרוני לפיקוח על בידוד לחוזרים מחו"ל, יותאם לשומרי שבת באופן מהודר לחומרא. ההתאמות הטכנולוגיות הנדרשות יבוצעו על פי מסמך מקצועי שגיבשו רבני ומומחי מכון 'משמרת השבת' | כל הפרטים

הפגישה עם מומחי המכון הובילה לאישור הצמיד למבודדים שומרי שבת
שדה התעופה בצל הקורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

פרסום ראשון: החל משבוע הבא צפויים הבאים בשערי נתב"ג לענוד צמידים אלקטרוניים במקום הבידודים במלוניות, כך יוכלו במשטרה ובמערכת הבריאות לעקוב ולוודא כי הבאים אינם מפרים את הוראות הבידוד.

יו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר סיכם עם משרד הבריאות כי הצמיד האלקטרוני לפיקוח על בידוד לחוזרים מחו"ל שייכנס לחלוקה רחבה בעוד כשבוע, יותאם לשומרי שבת באופן מהודר לחומרא. על פי הסיכום שהושג, ההתאמות הטכנולוגיות הנדרשות יבוצעו על פי מסמך מקצועי שגיבשו רבני ומומחי מכון 'משמרת השבת'.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתחילת השבוע נפגשו מומחי המכון עם נציגי חברת סופרקום האחראית על תפעול הצמידים כדי לבחון את התאמתם לשומרי שבת, זאת על רקע הצעת החוק הממשלתית המקודמת בימים אלו שתאפשר לכל מי שבא ארצה ללכת לבידוד ביתי תחת פיקוח הצמיד במקום הבידוד במלוניות.

בפגישה נבחנו אופן הפעלת הצמיד ושידור האותות הדיגיטליים ממנו לרכיבים הנלווים המותקנים בבית המבודד ואל מוקד הפיקוח של משרד הבריאות, ומה משמעותם מבחינת ההלכה. הוצעו חלופות שונות בעניין שידורי האותות ותפעול מוקד הפיקוח באופן שיכשיר את השימוש בצמיד לכתחילה גם לשיטות המחמירות.

עמדת המכון הוגשה לידי יו"ר ועדת החוקה אשר שפעל לאשרה מול משרד הבריאות, ואכן בדיון שהתקיים הבוקר (חמישי) בוועדת החוקה על נוסח החוק התחייב סגן שר הבריאות יואב קיש לאמץ את החלופות שהוצעו ואמר: "למען הסר ספק, לא נקבל פתרון שהוא לא שומר שבת לחומרא, חברי הוועדה צריכים לדעת זאת".

יעקב אשר קורונה ועדת חוקה שדה התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד