י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה מיוחדת

לייבל'ה בעקבות השר שהחלים ורכש מלתחה חדשה

השלום בין ה'איגוד' ל'איחוד' הליטאי; היכן רכש שר הסייבר את הביגוד לאחר שהחלים מניתוח שעבר?; ראש הישיבה ומנכ"ל העיתון שיצאו לאוקראינה; המשכן החדש של האתר החרדי הגדול בעולם; מיטב השמחות המגזריות לרגל פתיחת האולמות; וגם, כתב התאגיד שיצא לתור בשוק הפתוח 

לייבל'ה בעקבות השר שהחלים ורכש מלתחה חדשה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע לא נח לרגע. מאז פתיחת האולמות ואירועי התרבות הוא לא מפסיק לא להיות בבית, וכשהוא מצויד בתו ירוק ירוק  - בתוך המכשיר ה'מוגן' באמת של נתיב - לייבל'ה נכנס לכל האירועים בלי מסכה וחוגג עם החברים שדחו את השמחות לאחרי המגיפה שהסתיימה עם ירידת מקדם ההדבקה, בדיוק לפני הבחירות.

בכל המקומות שומע לייבל'ה תחזיות על הבחירות שהתקיימו בעוד עשרה ימים - בלי השבתות שבדרך - וכל הזמן מנסה להבין האם יהיו 61 או שלא וכמה סמוטריץ' יקבל.

את התחזית הטובה ביותר שמע לייבל'ה בבר מצווה בירושלים: "אם מרצ לא תעבור, וגנץ לא יעבור, וטוסטוס לא יעבור - ביבי מנצח".

תחילה ראה לייבל'ה את דודי אמסלם שר הדיגיטל והסייבר הלאומי המקשר בין הממשלה לכנסת (כעת אין מה לקשר), שחידש השבוע מלתחה שלמה (לא פחות) במקום הנכון בירושלים, שם היה נראה בידידות מופלגת עם המוכר. אמסלם קנה מכל הבא ליד וזאת לאחר שהחלים בעקבות ניתוח קטן שעבר בשבוע האחרון בבית החולים.

במוצאי שבת האחרון נערכה שמחת שבע ברכות לבת יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים לייזר ראוכברגר שאורגן ביוזמת אנשי לשכתו.

המשתתפים מספרים שכאשר הגיע אחד מחברי המועצה של 'דגל' שתמונתו מופיעה רבות בעיתונים ובציוצים בטוויטר, הוא עקץ אותו הבדרן אבא טורצקי, "אוי הגעת אחרי התמונות. אבל תשב...".

לייבל'ה גם ראה את אלו שיצאו לחו"ל עם פתיחת השמים: לייבל'ה ראה את ישיבת 'אילת השחר' לשעבר 'שערי יושר' יוצאים לשבוע לאתר סקי באוקראינה יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי משה גולדשטיין. לייבל'ה יודע שהבחורים ששקדו חזק על הלימוד קיבלו פרס.

גם את מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי ראה לייבל'ה על הטיסה לאוקראינה, כשהוא חמוש במסכה כפי ההנחיות המחמירות של העיתון הליטאי.  

גם בתי הקפה נפתחו השבוע ברחבי הארץ, ובאחד מהם, ברחוב יפו בירושלים, נצפו באחד מימי השבוע יושבים לעת ערב, עורך עיתון 'יתד נאמן' ישראל פרידמן יחד עם שני רבנים שכובע המבורג לראשם שנראים מחשובי רבני אירופה.

אפרופו עיתונים ותקשורת, לייבל'ה מבשר שמשרדי אתר 'בחדרי חרדים' המיתולוגיים ששכנו במשך שנים רבות מעל תחנת הדלק ברחוב הירקון בבני ברק עברו השבוע למשכנם החדש ב'בית נועה' הסמוך, וממוקם בין בסר 3 לבסר 4 במרכז הסחר של עיר התורה והחסידות. חנוכת הבית תתקיים בקרוב ממש למחוסנים ומחלימים בלבד ולחרדים על המלא. 

לייבל'ה שהשקיף מחלונו, ראה עוד כלי תקשורת ענק שעבר משרדים, והפעם משרדי השבועון 'בקהילה' שעברו מאשדוד למגדלי בסר 4. לייבל'ה יצא להציץ נתן טביעת אצבע בכניסה ונכנס למשרדים החדשים שכבר נמצאים בעיצומם של ההכנות לעיתוני חג הפסח. לייבל'ה שמע במקום על מעמדי קביעת מזוזה שצפויים בקרוב. 

וסיפור יפה על שלום ואחדות בין 'איגוד בני הישיבות' ל'איחוד בני הישיבות' הליטאים התגלה השבוע ללייבל'ה, ששמע כי שני הארגונים המתחרים ביותר ויספיש מהאיחוד וקולדצקי מהאיגוד, עשו סולחה בלתי צפויה. כעת שני הארגונים היריבים והניצים משלבים כוחות לקראת המשך הפעילות והמצ'ינג כמובן.

בסטטוס של יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, הגב' רבקה פאלוך, ראה לייבל'ה בליל שישי שעבר פנצ'ר בגלגל. מי שהתגייס לעזור לפאלוך הם ארגון 'ידידים' שבאו לחלץ את הגברת. 

 

את ראש העיר אלעד ישראל פרוש ראה לייבל'ה השבוע מנחה דינר בוטיק למייסדי בניין הישיבה של ויזניץ באלעד, בראשות הרבי מויז'ניץ שהגיע לאלעד, פרוש כמו פרוש, ידע להוציא את המיטב מחסידי ויז'ניץ.

כבר שנה שלמה שלייבל'ה מנסה להשיג תיעוד של הפרוייקטור אליהו ארנד בלימוד עם החברותא מידי יום בשעה 4 לפנות בוקר בבית הכנסת הגדול בבני ברק. (אם שאלתם מדוע ארנד נרדם מוקדם כל לילה). השבוע לייבל'ה עלה על התיעוד כאשר אחד הצלמים בבני ברק תיעד את המקום ושלח ללייבל'ה גלריה שם בין התמונות נראתה התמונה הנחשפת כאן לראשונה.

ועם פתיחת השווקים, לייבל'ה ראה בשעת ערב אחרי ה'דף היומי' את העיתונאי עקיבא וייס מכאן 11 בודק את הטוויטר בין לבין.

 

את מ"מ ראש העיר חיפה מיכי אלפר ראה לייבל'ה יושב על תוכנית העבודה של שדרוג התשתיות בשכונת סערט ויז’ניץ בחיפה, יחד עם עוזרו החדש מאיר ברנשטיין, שהגיע היישר מניו יורק לעבודה בעיריית חיפה. אנחנו עוד זוכרים את מאיר מעיריית בני ברק שכיהן כעוזרו של יעקב אשר.

ביום חמישי האחרון נערכה אזכרה לע"נ ר' צביקי ולדר ז"ל, בנו של הסופר ואיש החינוך הרב חיים ולדר, במניין מצומצם של מחלימים ומחוסנים. מי שנשא דברים במקום היה המגיד מישרים הרב ברוך רוזנבלום שריגש את הנוכחים. 

לאחר שיצא בעיצומו של שושן פורים לחתונה של נגיד חשוב במקסיקו, הגיע מענדי צימעט מעסקני מוסדות בית לפליטות ואיש היח"צ לביקור בארה"ב, מענדי נראה יושב במשרד הגדול בקרית יואל שם נצפה מענדי מתכנן את הפרויקט הגדול (הקומפיין) של בית לפליטות בארה"ב.

את געציל ברגר מארגן ההילולא בחצר סקולען, ראה לייבל'ה יחד עם העסקן יצחק ברוך שפיצר הידוע מויליאמסבורג לאחר הסעודה כשהם מסכמים את המצב.

ואחרי שנת קורונה 'טיפ הפקות' של מוטי רבינוביץ חוזרים למסעות והפקות ענק בחו"ל. לייבל'ה פגש את מוטי רבינוביץ בנתב"ג לקראת מסע הבונים של ידידי 'בוני עולם' באמריקה, לייבל'ה מבין שעוד צפויים לנו הפקות חובקות עולם עם פתיחת השמים.

לייבל'ה גם קיבל וידאו של העסקן חיים מאיר מרקוביץ, מגדולי עסקני בוני עולם וויז'ניץ בארה"ב, מספר סיפורי צדיקים בכבישי אוקראינה הקפואים.

ומי שבא לקבל את הנגידים בשדה התעופה האוקראיני, היה העסקן חיים רבינוביץ שחיכה עם הלוגו של המסע לקבל את שועי העולם לקראת המסע.

השבוע לייבל'ה הגיע לכמה שמחות: השמחה הגדולה מכולם הייתה ב'בחדרי חרדים' חתונת בתו של מיקי ברזל מנכ"ל 'בחדרי חרדים' ו'נתיב מובייל' שהתקיימה בקפסולות של גג ישיבת 'אש התורה' בירושלים. 

לייבל'ה נשא תפילה מול מקום המקדש ובשולי השמחה ראה לייבל'ה את עודד מנשה הגדול מכולם בסוד שיח עם הרב ברזל.

לייבל'ה גם הגיע לשמחת בר המצווה לבנו הגדול של שרוליק לינדר איש המשכנתאות של ירושלים והאזור. לייבל'ה שלא רגיל לשמחות בר מצוות על פי ההנחיות, ראה באולם של סאטמר המיתולוגי ברחוב יואל שמירה מיוחדת של חסידי קרלין שגם בשעת האוכל לא הורידו את המסכה לרגע.

תחילה ראה לייבל'ה את משה שפירא מימין ושמעון ארנרייך משמאל, המשמשים כמנכ"לי מוסדות 'קרלין סטולין' שהגיעו לכבד את השמחה הגדולה כשכמות האנשים שהגיעו למקום לא נראתה שנים.

לאחר מכן הגיע בכניסה מיוחדת לשמחה יוסי רוזנבוים בעל משרד היח"צ הגדול במגזר החרדי שגם נעמד לתמונה לצלם משה גולדשטיין, יחד עם איש הכספים הנודע לייזר אייזנשטיין.

בסבב שעשה לייבל'ה בשמחה, ראה שחסידות קרלין שולטת על המשק הישראלי. לייבל'ה ראה את צמד מנהלי 'קיטשנס' יוחנן שטיינברג ויששכר גולדשטיין, שמצאו זמן גם בערב פסח בשיא הלחץ להגיע לבר מצווה, למרות הלחץ של הזמנות המטבחים היוקרתיים בכל הארץ.

ולקינוח, היה העיצוב הענק שרכשו צוות עובדי המשרד הגדול של לינדר כמתנה לשמחה הגדולה, מעשי ידי רעיית הפרוייקטור של המשרד, בונים דנדרוביץ.

לייבל'ה הגיע גם השבוע לבית שמש, לשמחת בר המצווה לבנו של מוטי וינשטוק העורך האחראי בעיתון 'בקהילה' ונכדו של הסופר הבלתי מעורער יאיר וינשטוק.

בשמחה ראה לייבל'ה כמובן את כ"ק הרבי מלעלוב שישב במזרח ושמע את דברות קדשו של הגאון רבי זושא הורביץ מקהילת החסידים באלעד שמסר דרשה נפלאה.

בשולחן ליד ראה לייבל'ה את עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים לצד יצחק פלדמן ופרקליט הצמרת עורך הדין וטו"ר ישראל ענדען כשהם שקועים בנושאים שעל סדר היום וכמובן באוכל שלייבל'ה הגיש להם.

לאחר שסיים המשפיע הרב הורביץ לשאת את דבריו, ראה לייבל'ה את סגן עורך 'משפחה' ישראל גרובייס מגיע להתברך מהרב הורביץ שברכו בחמימות גדולה והשניים איחלו לחיים אחד לשני. 

האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט הגיע השבוע באורח נדיר לעיר בני ברק למתפרה החדשה 'תפר רץ' בניהולו של של ר' צבי סטרול, אשר ממוקמת בירושלים וביתר" והשבוע נפתח הסניף השלישי בעיר בני ברק. האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט קבע מזוזה ושתה לחיים לכבוד הסניף החדש.

מי שעוד טס השבוע לאוקראינה המושלגת הוא יוסל'ה ברגמן האיש ו'זירה פוליטית' שלמרות שטס לא מוותר על העדכונים החמים המגיעים במיידי לרשת הקבוצות בבעלותו. יוסל'ה טס בכובעו כמי שמסיים מסכתות רבות בישיבת 'עמלים בתורה' של הרב בוקשפן ולאחר שהצטיין קיבל פרס. 

לאחר שהעסקן אברומי לוי שריין מצות כבר מט"ו בשבט כי חשב שמפורים יוטל סגר עד לאחר פסח, הוא נצפה השבוע מתחדש עם בקעטשע חדש לכבוד חג הפסח. 

תחילה, ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר מנחם קולדצקי לרגל שמחת יום ההולדת השבוע בשעה טובה, שנה לאחר הטרגדיה הקשה שחווה על פטירת אביו הרב קולדצקי זצ"ל, שנפטר ל"ע מנגיף הקורונה. מאז לא פספס מנחם קדיש ושליח ציבור על אביו בשטיבלא'ך של מודיעין עילית והשבוע הפתיעו בני המשפחה בשלל מתנות לרגל השמחה.

ברכת מזל טוב לח"כ משה גפני לרגל שמחת נישואי הנכדה בשבוע האחרון, יחד עם פתיחת האולמות. לרגל השמחה הופיעו ארל'ה סמט והקלידן מנדי גולדברג שנתנו שואו ענק בשירת 'לבנימין אמר' לכבודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחח עם גפני בטלפון ואיחל לו מזל טוב. 

שמחה גדולה השבוע בעיר אלעד: רבה של העיר הגאון רבי מרדכי מלכא אירס את בנו המוז'ינק התמים דוד בקשרי השידוכין עב"ג אסתר סמג'ה מהרצליה. 

ושמחה גדולה בישיבת 'אורייתא' ראש הישיבה הרב דוד שפר חוגג בר מצווה לבנו הערב, בערב השמחה הוא הגיע לבתי גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי להתברך לרגל השמחה הגדולה. 

ברכת מזל טוב לר' חיים שלמה פישר, משב"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לבנימין הרשלר, מנכ"ל מוסדות באיאן ומחשובי הממוקמים ברשימת יהדות התורה לכנסת, לרגל שמחת אירוסי בתו. מי שנאם במקום הוא הנגיד ארי אייכלר שגם מחתן הערב באולם ענק במודיעין.

ברכת מזל טוב לעסקן יוסף קורניק מאנטוורפן, לרגל שמחת נישואי בנו הגדול, שנערכה בשבוע שעבר בשעה טובה ומוצלחת בארה"ב.

ברכת מזל טוב לזמר חיים מאיר שטיינמץ לרגל שמחת אירוסי בתו, עם הבחור החשוב מנחם שטרן מבחירי ישיבת סערט ויז'ניץ בחיפה ונצר למשפחת שטרן הידועה. 

ומי שהפתיע את הרשת בהזמנה מקורית הוא העסקן של הדף היומי ומקרב הרחוקים ממודיעין עילית ר' אבי חרלפ, שבשבת הקרובה יחגוג קידוש לרגל הולדת בתו שנולדה בקורונה. צפו בהזמנה שכבשה עם הקליפ של ה'קידוש' את כל הרשתות. 

ברכת מזל טוב לאסטרטג ואיש היח"צ הויז'ניצאי חזקי מילר מאלעד, לרגל שמחת אירוסי בנו בכורו בשעה טובה. לשמחה הגיע הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר אב"ד ויזניץ אלעד ורב קהילת ויז'ני. אלעד הגרש"פ ויינברגר.

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב יצחק סילמן, מבחירי ישיבת פוניבז', ומראשי ארגון 'קביעותא - המשנה וההלכה היומית', נכדו חביבו ומקורבו של ראב"ד בד"ץ בני-ברק הגאון רבי יהודה סילמן, לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון הקרוב בבני ברק.

לייבל'ה רכילות חרדית דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד