י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מקלב לחץ - ומשרד התחבורה והאוצר יבחנו סוגיית הליסינג לנכים

משרדי האוצר והתחבורה יפעלו לשינוי ועדכון התקנות, כך שנכים יזכו בקרוב לקבל החזר על אגרת הרישוי בביצוע עסקאות ליסינג מימוני • מקלב: "אני מתכוון להוביל בנחרצות מתן אפיק רכישת רכב למקבלי הקצבה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הליסינג התקרב היום צעד גדול לקראת אוכלוסיית הנכים בישראל, זאת לאחר שבמהלך דיון סוער בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, הודיע חנן אהרון, סגן מנהל רשות הרישוי במשרד התחבורה, כי משרדו יקים ועדה שתפעל לשנות ולתקן את התקנות הקיימות כיום, זאת על מנת לאפשר לנכים הזכאים לקצבת ניידות לקבל את דמי אגרת הרישוי בחזרה ברכישת רכב ליסינג, בהתאם לזכאותם ברכישת רכב רגילה.

יחד עם זאת, ולמרות ההישג, במרכז הדיון הסוער עמדה דרישתו של יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב לאפשר לנכים לבצע עיסקאות ליסינג מימוני, במידה והם זכאים לקצבת ניידות ולא להתנות את ההלוואה העומדת, השווה לערך כמחצית ממחיר הרכב רק ברכישה עצמית של הרכב על ידי הנכים.

הדיון התכנס בעקבות פנייתו של עורך הדין אלי נכט, שמוביל יחד עם פעילים נוספים את העלאת הנושא לסדר היום. "מעבר לליסינג יקל על אוכלסיית נכים שנעדרת יכולת כלכלית ומתקשה לממן את רכישת הרכב גם לאחר ההנחה. שיטת המימון בליסינג תקל עליהם לממן את רכישת הרכב שנצרך מאוד בניסיון להקל את חיי הנכים".

אילן צור שדי, מנכ"ל חברת הליסינג "פרפקט ליס" ולשעבר סמנכ"ל כספים ברכבת ישראל, ב"אלבר" ובחברת "ישראייר" אמר בדיון: "מזמן כבר ברור שרכישת רכב בליסינג הופכת להיות הבחירה של חלקים גדולים בציבור. אנחנו כחברות הליסינג ערוכים גם להקל את חייהם של הנכים ברמה כזאת שחוץ מהחיסכון הכספי אנחנו גם נפתור אותם מההתעסקות בהיבטים נוספים הקשורים לרכישה, מכירה ותפעול של הרכב".

גם נועם קום, יו"ר פורום "נוהגים היי טק", המייצג את צרכני הליסינג הגדולים בישראל שהגיע לדיון ציין, כי הגיע הזמן לאפשר לנכים לבחור בליסינג כמסלול ואופציה נוספים לרכישת רכב. "הגיע הזמן שנתקדם ונגיע למצב שהנכים ייזכו להנות מהנוחות והיתרונות שמקבלים בליסינג".

במהלך הדיון מחה יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אורי מקלב על העובדה שהליסינג היום הוא לעשירים שבין הנכים, וזאת על פי דברי נציגי הביטוח הלאומי שהשתתפו בדיון. "הרכב הוא הרגליים של האוכלוסייה הזו ולכאורה הליסינג יכול להקל על מי שמעוניין להחזיק רכב. אנחנו שמענו היום בדיון שבאמת כ-15,000 איש צפויים לממש את זכאותם לקבלת ההטבה במידה ונמצא את הדרך לאפשר לנכים לבצע עיסקאות ליסינג מימוני ולהנות מההטבה".

בסיום הדיון בירך מקלב את פקידי המדינה על נכונתם להתאים את תקנות החזרת אגרת הרישוי למציאות הנוהגת כיום בקרב צרכני הרכב והנכים בתוכם. מקלב הודיע כי הוא ימשיך להוביל את התהליך לרווחת הנכים בשיתוף משרדי הממשלה הרלוונטים כדי שמוקדם ככל האפשר יוכלו זכאי קצבת ניידות לרכוש רכב בליסינג מימוני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד