ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תאגיד בין-לאומי

נתניהו דן עם ראשי הממשלות על ייצור חיסונים משותף

במפגש פסגה טרילטרלי בין ראשי ממשלת צ'כיה, הונגריה לבין ראש הממשלה נתניהו, דנו השלושה בשיתופי פעולה עתידיים בכל הקשור למעבר בין המדינות בצל הנגיף וכן בשיתוף פעולה ביצירת חיסונים. בסיום הודה ראש הממשלה לכל המאחלים רפואה שלמה לרעייתו שרה

נתניהו דן עם ראשי הממשלות על ייצור חיסונים משותף
ראש הממשלה נתניהו ומנהיגי צ'כיה והונגריה צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מפגש פסגה טרילטרלי (שלושה משתתפים) בירושלים בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי מחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה המשותפת, כי שני האורחים הם "חברים קרובים" שלו, הוא הודה להם על פתיחת הנציגויות בירושלים וציין את הרעיונות המשותפים עליהם דנו השלושה במפגש.

צילום: לע"מ.

"אנחנו מעריכים את העובדה שהם פתחו נציגויות בירושלים וגם שהם מסייעים לנו על הבמה הבין-לאומית, כפי שעושים ידידי אמת. ברוח הידידות הזאת הם באו לירושלים כדי שנבחן כיצד נוכל לשתף פעולה בנושא המאבק בקורונה", אמר נתניהו.

הוא התייחס לנושאים עליהם דנו השלושה, כולל שילובם בתוכנית הישראלית לייצור חיסונים: "דנו במספר רעיונות: הראשון הוא חילופי דרכונים ירוקים, כפי שעשינו כבר עם מספר מדינות נוספות, וחשוב שנוסיף גם את הונגריה וצ'כיה. שוחחנו גם על דרכים שבהן נוכל לשלב את צ'כיה ואת הונגריה בתאגיד הבין-לאומי שאנחנו רוצים לבנות כאן, בישראל, למטרת ייצור החיסונים לעתיד".

"שוחחנו על כך", אמר ראש הממשלה, "ועליי לומר, כפי שתשמעו, ששיתוף הפעולה בהקשר הזה מעורר עניין רב. זה ייצור למדינות שלנו יכולות משמעותיות יותר אם נעבוד ביחד. אנחנו טובים יותר ביחד".

בסיום התייחס ראש הממשלה לאשפוזה הפתאומי של רעייתו: "אני מבקש להודות לאזרחים הרבים ששלחו איחולי החלמה לרעייתי שרה. ביקרתי אותה לפני מספר שעות בבית החולים. מצבה טוב יותר והיא כעת מתאוששת".

בנוסף, קיימו שלושת המנהיגים ישיבת עבודה עם הצוותים המקצועיים של שלוש המדינות, בה דנו ראשי המדינות ונציגיהם במאבק בנגיף הקורונה על כל היבטיו, מאסטרטגיית היציאה, דרך הפחתת הרגולציה בין המדינות ועד לדרכון הירוק.

בישיבה השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון, מנכ״ל משרד רה"מ בפועל צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד, שגריר ישראל בהונגריה יעקב הדס ושגריר ישראל בצ'כיה דניאל מירון. עוד לקחו חלק בדיון שר החוץ של הונגריה פטר שיירטו, שגריר הונגריה בישראל לוונטה בנקו, מנכ"לית משרד ראש הממשלה הצ׳כי טונדה ברטה ואנשי מקצועי נוספים.

בנימין נתניהו ויקטור אורבן צ'כיה הונגריה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד