י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי

מנכ"ל 'פייזר': "התרשמתי מהאובססיה של נתניהו"

מנכ"ל פייזר העניק הערב ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי והסביר את הסיבות שהניעו אותו ואת החברה אותה הוא מנהל לספק חיסונים לכלל האוכלוסייה בישראל לפני העולם. בורלא החמיא לנתניהו, אך ציין כי החוזה נחתם עם ממשלה ולא עם אדם פרטי

מנכ"ל 'פייזר': "התרשמתי מהאובססיה של נתניהו"
אלברט בורלא צילום: טוויטר

שעות לאחר שקיבל את מנת החיסון השנייה, מנכ"ל חברת החיסונים 'פייזר', אלברט בורלא, העניק הערב (חמישי) ראיון ראשון לתקשורת הישראלית, ליונית לוי ב'חדשות 12' והסביר את החלטתו להפוך את ישראל למודל לחיסוני קורונה לכל העולם. בורלא טען ללוי שהוא שוחח עם מספר ראשי מדינות, אך נתניהו היה זה שהצליח לשכנע אותו כי בישראל קיימים התנאים הנכונים לניסוי. בורלא גם שיבח את מערכת הבריאות הישראלית שהצליחה לנפק מבצע חיסונים שכל העולם מתקנא בו.

בורלא נימק את הסיבה לכך שמדינת ישראל נבחרה למדינה הראשונה שמחסנת את כלל האוכלוסייה: "ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה – כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק".

"כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם גם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי. התרשמתי מהאובססיה של ראש הממשלה שלכם – הוא התקשר אליי 30 פעם" החמיא מנכ"ל 'פייזר' לראש ממשלת ישראל.

מנכ"ל פייזר מקבל מנת חיסון שנייה אתמול.

לצד התשבחות, בורלא התייחס לאמירותו של נתניהו כאילו הוא היחיד שיכול לרכוש את החיסונים מחברת 'פייזר': "כמו בכל החוזים שלנו ברחבי העולם, גם בישראל לא חתמנו על חוזה עם חברה עצמאית או ארגון, אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות. החיסונים יימכרו לכל מדינה שהיא ללא קשר לזהות המנהיג שלה".

בורלא התייחס גם לכך שביטל את הגעתו לישראל והדגיש את מוצאו היהודי. לדבריו, "ישראל היא מקלט לכל העם היהודי". הוא הדגיש את השאיפה של החברה אותה הוא מנהל לנהל קשרים אקדמיים עם ישראל. אך נדמה כי בורלא נמנע מלהגיע לישראל קודם הבחירות כדי שלא להתערב בהליך הפוליטי.

חברת פייזר בנימין נתניהו חיסון לקורונה אלברט בורלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד