י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו מביס כל מתמודד על ההנהגה

סקר חדש: גוש הימין מלא מלא, במרחק מנדט אחד מממשלה

סקר 'כאן' שמתפרסם הערב, מציג תוצאה לא רעה בכלל לגוש הימין. חסר מנדט אחד להקמת ממשלת ימין מלא מלא | בנוסף, גם אם תיאורטית יש רוב קטן למפלגות גוש "רק לא נתניהו" - לא לפיד, לא בנט וגם לא סער מתקרבים אליו בהתאמה לראשות הממשלה | עבאס יציל את המצב?

סקר חדש: גוש הימין מלא מלא, במרחק מנדט אחד מממשלה
הדפסת פתקי הצבעה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

12 ימים לבחירות, ומסקר מנדטים חדש שעלה הערב (חמישי) בכאן 11 עולה כי גוש "רק לא ביבי" נחלש משמעותית, בעיקר בעקבות צניחתו של גדעון סער.

מהסקר שערך סוקר כאן חדשות דודי חסיד ומכון קנטאר ופורסם היום בחדשות הערב עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 29 מנדטים, בעוד שיש עתיד של יאיר לפיד הייתה יורדת מתחת לרף ה-20 ומקבלת 19 מנדטים.

במקום השלישי נמצאת ימינה של בנט עם 12 מנדטים תקווה חדשה של סער עם 11 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים לעומת 9 כיום יהדות התורה בראשות משה גפני עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים, העבודה של מיכאלי עם 6 מנדטים, כחול לבן של גנץ עם 5 מנדטים וסוגרות את הרשימה הציונות הדתית של סמוטריץ ורע"מ של עבאס עם 4 מנדטים לכל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: מרצ בראשות ניצן הורביץ' - 2.8%, מפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה - 1.6%.

מפת הגושים המסתמנת במצב כזה: נתניהו-חרדים-ציונות דתית - 48 מנדטים, גוש רק לא ביבי - 56 מנדטים, ימינה - 12 מנדטים ורע"מ - 4 מנדטים.

המשתתפים נשאלו, מי מתאים יותר לראשות ממשלה כשההתמודדות היא ראש בראש. נתניהו או לפיד? נתניהו זוכה ל-46% אחוזי תמיכה, רק 29% מעדיפים את לפיד. נתניהו או סער? 41% רוצים את נתניהו, לעומת 26% שרוצים את סער. נתניהו או בנט? 41% לנתניהו לעומת 21% לבנט.

לשאלת הסוקר, מי מבין שלושת המועמדים מתאים להחליף את בנימין נתניהו? 26% רוצים את יאיר לפיד, 24% את נפתלי בנט ואילו רק 16% את גדעון סער.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה 24 בנימין נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד