כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
תעמולת בחירות

עתירה מוזרה נגד קריאת התורה בשבת הקרובה

עתירה מוזרה למדי הוגשה לוועדת הבחירות המרכזית, שעניינה איסור קריאת הפסוקים בפרשת השבוע בהם מופיע השם "בצלאל". העותרים דורשים על הוועדה להורות לדלג על הפסוקים הללו מחשש לתעמולת בחירות לטובת מפלגת הציונות הדתית והעומד בראשה "בצלאל" סמוטריץ'

עתירה מוזרה נגד קריאת התורה בשבת הקרובה
תפילה בכותל המערבי צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הטרלה משובחת: ח"כ בצלאל סמוטריץ הציג היום (חמישי) עתירה שהוגשה ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית באמצעות עו"ד ירון בלונד ממשרד עו"ד עותרני ושות', נגדו ונגד רשימת הציונות הדתית.

תחת הכותרת "עתירה דחופה ובהולה למתן צו מניעה", ביקשו העותרים "להימנע מקריאה בתורה בשבת הקרובה בפסוקים בהם מוזכר השם בצלאל".

בעתירה, שכמובן באה להטריל את ועדת הבחירות על פסיקותיה ההזויות, נכתב כי "כך למשל תבקש העותרת כי יו"ר ועדת הבחירות יתן צו לדלג על פרק ל"ה פסוק ל: " וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל רְאֶוּ קָרָא יְהוָה בְּשֵׁם בְּצַלְאֵל בֶּן־אוּרִי בֶן־חִוּר לְמַטֶה יְהוּדָה : וַיְמַלֵא אֹתוֹ רוּחַ אֱלֹהִים בְּחָכְמָה בִּתְבוּנָה וּבְדַעַת וּבְכָל־מְלָאכָה ...".

עוד ביקשה העתירה, כי יו"ר ועדת הבחירות יוציא תחת ידו האוסר על הזכרת השם בצלאל במסגרת דרשות של רבנים בשבת הקרובה, וזאת על מנת למנוע שימוש בפרשת השבוע לצורך תעמולת בחירות אסורה, ובניגוד מפורש לחוק הבחירות".

לדבריהם, "הצו מתבקש בייחוד לאור החשש הלא מופרך כי בשבת זו יעשה שימוש ברכוש הציבור באמצעות נושאי משרה ציבורית המקבלים את שכרם מקופת המדינה, לצורך תעמולת בחירות אסורה לטובת רשימת הציונות הדתית והעומד בראשה בצלאל סמוטריץ'.

לדבריהם, "בבוקרו של יום חמישי, תוך כדי קריאת עליית שני של פרשת השבוע, הבחין אחד מעובדי העותרת כי פרשת ויקהל עוסקת בתפקידו של בצלאל בן אורי, תוך שימת דגש על תכונותיו הייחודיות".

ולכן, "לאור צרוף המקרים הייחודי במסגרתו מעלה הפרשה על נס את פועלו של בצלאל, תוך ציון תכונותיו הייחודיות, העלה הדבר חשש כי בשבת זו יעשו המשיבים כמו גם קהל מצביעיהם שימוש אסור בצירוף המקרים לצורך תעמולת בחירות".

ועדת הבחירות המרכזית בצלאל סמוטריץ עתירה דחופה עתירה לוועדת הבחירות קריאת התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד