י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המלחמה עוברת לים

ישראל תקפה מאז 2019 לפחות 12 ספינות איראניות

לפי דיווח שמפרסם ה'וול סטריט ג'ורנל' ישראל תקפה מאז 2019 לפחות 12 ספינות איראניות שעשו דרכן לעבר סוריה כשבקרבן נפט ולעיתים כלי נשק. עוד נטען, כי הסיבה לתקיפת האוניות, חשש שרווחיהן מממנים פעילות טרור במזרח התיכון

ישראל תקפה מאז 2019 לפחות 12 ספינות איראניות
ספינה איראנית צילום: ארכיון

ישראל תקפה לפחות 12 פעמים מאז 2109 אוניות איראניות שהיו בדרכן לסוריה, חלקן עמוסות נפט, אחרות עם כלי נשק. כך מדווח היום (חמישי) ה'וול סטריט ג'ורנל'. לפי גומרים שמסרו את המידע, ישראל השתמשה במוקשים ימיים במהלך אותן תקיפות. עוד טענו הגורמים, כי החשש של ישראל שהניע אותו לפעול נגד ספינות הנפט האיראני, הוא שהרווחים מאותם משלוחים מממנים פעילות טרור ברחבי המזרח התיכון.

הדיווח מגיע בצל הפרסום כי ספינה איראנית נפגעה היום במימי הים התיכון ושמועות כי ייתכן ומדובר בפעולת נקמה של ישראל באיראן, בעקבות התקיפה של הספינה בבעלות איש העסקים הישראלי לפני מספר שבועות. מנגד, בכיר ישראלי הבהיר השבוע כי התקיפה האיראנית לא הגיעה כנקמה על חיסולו של אבי תוכנית הגרעין מוחסן פאחריזאדה, חיסול אותו האיראנים מייחסים לישראל, אלא כתגובה על פעולות חשאיות שמבצעת ישראל ויתכן ששיטת הפעולה שנחשפת היום נותנת תשובה.

לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', איראן המשיכה לסחור בנפט למרות הסנקציות שהוטלו עליה, וספינות הנפט האיראני שתקפה ישראל, מעולם לא נחשפו לציבור, אך נטען כי האיראנים התמודדו עם הנושא והעריכו שמדובר בפעולה ישראלית.

ישראל לא התייחסה בעבר לתקריות התקיפה, ולשכת ראש הממשלה הפנתה את שאלות ה'וול סטריט ג'ורנל' לצה"ל, שבתורו סירב להגיב אם קיים קשר ישראלי לתקיפות נגד הספינות האיראניות. גורמים איראניים באו"ם סירבו להגיב לדיווח.

כזכור, לפני כשבועיים הותקף כלי שיט השייך לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, הודיע לאחר הפיצוץ כי הוא עוקב אחר המצב.

איש העסקים הישראלי, רמי אונגר, אמר בזמנו ל'כאן חדשות' כי "הפיצוץ התרחש בלילה שבין חמישי לשישי מדרום למיצרי הורמוז, מול עומאן. הנזק הוא שני חורים בקוטר של כמטר וחצי, אבל טרם ברור לנו אם זה נגרם מירי טיל או ממוקשים שהוצמדו לספינה".

לדברי אונגר, "אין פגיעה במנוע, ואין נפגעים בקרב אנשי הצוות". האונייה חזרה צפונה והגיע לנמל באיחוד האמירויות בבוקר יום שישי לצורך בדיקת מצבה. "אין לנו מושג האם מדובר באירוע כחלק מהמתיחות בין איראן לארה"ב והאם זה קשור לכך שהבעלים של האונייה הוא ישראלי".

איראן סוריה מוסד וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד