י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליצמן אישר יישום חוק 'מאגר בנק דם טבורי ציבורי'

לאחר שלוש שנים של עיכובים ביישום החוק, שמטרתו הצלת חיי אדם, אישר סגן שר הבריאות להעביר את התקציב ליישום החוק כבר בחודש יולי הקרוב • החוק קובע שהמדינה תממן שימור של 1,000 מנות דם טבורי בשנה

דם טבורי. צילום: ביקור חולים
דם טבורי. צילום: ביקור חולים

בדיון שנערך בוועדת הרווחה והבריאות של הכנסת אושר יישום חוק בנק דם טבורי ציבורי בישראל, שנחקק לפני כשלוש שנים וטרם יושם עד היום.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בדיון, כי התקנות ליישום חוק דם טבורי כמעט הושלמו וכי יפורסמו בתוך מספר ימים. לגבי התקציב שהחוק קובע כי מדינת ישראל תממן שימור של 1,000 מנות דם טבורי בשנה, הודיע סגן שר הבריאות כי תקציב המחצית השנייה של שנת 2010 תועבר מתוך תקציב משרדו וכי סעיף זה ייכנס לספר התקציב של משרד הבריאות.

ההחלטה על יישום מיידי של החוק, תוך חודש ימים בלבד ממועד כינוס הדיון הראשון שהתקיים השנה בנושא, התקבלה הודות לפעילותו המבורכת של ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת הרווחה והבריאות, אשר נכנס לעובי הקורה עת נחשף לנושא והביא לפתרונו.

שלי קפוסטה - יו"ר עמותת ICBB, השוקדת על קידום החוק מזה 6 שנים, שיבחה את סגן השר ליצמן שהתגייס לעזרת החוק לאור חשיבותו הגדולה להצלת חיים, ואף אישר את התקציב ליישום החוק. כן בירכה את חברי הכנסת אשר פעלו רבות לקידום החוק, ח"כ בילסקי וח"כ כץ.

נציגי הבנקים לדם טבורי ציבורי, של מד"א ושל "בדמייך חיי", בירכו על יישום החוק ואמרו כי תקציב זה, שנועד לשימור 1,000 מנות דם טבורי ציבוריות בשנה, יסייעו במישרין להצלת חיי אדם ויקלו על גיוס פילנתרופים להמשך גידול ופיתוח המאגר.

נציגי הבנקים הציבוריים ביקשו מהוועדה לבדוק את נושא תמחור עלות השימור בעקבות הצהרת משרד הבריאות, כי התקציב יועבר לפי תחשיב עלות למנה, וזאת לעומת תחשיבים גבוהים יותר שנעשו על ידי הבנקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד