י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק נשא פרי

אחרי שסורבו: נורבגיה אישרה לניצולי השואה לעבור לבית האבות היהודי

בעקבות הסערה שפרצה, העיר הנורבגית אישרה את בקשתם של ניצולי שואה לעבור לבית האבות היהודי באוסלו ימים ספורים לאחר שסורבו | ראש הקהילה היהודית באוסלו: "ההחלטה נבעה מבורות"

אחרי שסורבו: נורבגיה אישרה לניצולי השואה לעבור לבית האבות היהודי
קשיש משקיף מביתו צילום: unsplash

בעקבות סערה גדולה שפרצה בנורווגיה, מועצת העיר סקיין בנורבגיה ביטלה את החלטתה שלא לתת לשני ניצולי שואה לעבור לבית האבות היהודי היחיד באוסלו.

ביום רביעי קיימה עיריית סקיין הצבעה במועצת העיר בנושא לאחר שקודם לכן דחתה את בקשתם של לייף ארילד (86) ומבוגר נוסף ששמו לא פורסם, מכיוון שהיא "יכולה לספק הצעה טובה ומספקת בעיר סקיין", כך נמסר מדובר העירייה.

אך לאחר סערה גדולה שפרצה, מועצת העיר אישרה את מעבר שני הקשישים לבית אבות יהודי באוסלו, העיתון המקומי "ורדן" פרסם על הסירוב של המועצה לממן את שהותם של שני הקשישים בעיר אוסלו, והמועצה התקפלה, גם הקהילה היהודית באוסלו לחצה על העירייה לאפשר לניצולים לעבור.

החוק בנורבגיה קובע כי מבוגרים זכאים לפתרונות דיור במימון המדינה. אם לא ניתן לענות על צרכיהם באזור מגוריהם, הם מופנים למתקנים מתאימים במקום אחר. עיריית מגוריו של האדם משתתפת בעלויות הנוספות הקשורות להפניה מחוץ לעיר. העירייה מטפלת בבקשת ההפניה של האדם.

ארווין קון, ראש הקהילה היהודית באוסלו, אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA כי "העלויות הנוספות אינן משמעותיות וסירובה של עיריית סקיין לשלם לא נובע מעוינות ליהודים אלא מבורות. זה עדיין גורם לכאב".

עוד דווח, כי בחודש שעבר הקהילה סייעה לבטל סירוב נוסף של מחוז באוסלו שסירב להפנות ניצול שואה למרכז הקהילתי היהודי בעיר. בית האבות היהודי נמצא בסמוך לבית הכנסת המרכזי של אוסלו ו"הם מתמודדים עם טראומות התושבים, שלעתים קרובות צצות בשלב מאוחר בחייהם", אמר קון. "האוכל כשר והם חוגגים שבת, ויש האומרים שבגלל זה הם חיים יותר במרכז היהודי".

נורבגיה בית אבות קשישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד