ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"ספין ילדותי"

התנאי הראשון של בן גביר לכניסה לממשלה

איתמר בן גביר מועמד 'הציונות הדתית' מעורר הבוקר סערה בעקבות דרישה שהציב כתנאי להצטרפות לממשלה | בן גביר קורא לשינוי חקיקה שיעניק לנתניהו חסינות ויאפשר את המשך כהונתו | נתניהו מצידו תקף בחריפות את הדרישה: "יש לנו 61 גם בלעדיו"

התנאי הראשון של בן גביר לכניסה לממשלה
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: צילומסך/יונתן זינדל, פלאש 90

11 יום לבחירות, איתמר בן גביר, מועמד 'הציונות הדתית' מעורר עוד סערה פוליטית כשהוא מציב דרישה ראשונה כתנאי להצטרפות לממשלה - חוק שיעצור גם את משפט נתניהו.

על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות' בן גביר דורש שינוי חקיקה בחוק חסינות חברי הכנסת, כך שיוחזר המצב שהיה עד שנת 2005 בו כל חבר כנסת זכאי לחסינות אוטמטית אלא אם יוכרע אחרת בהצבעה אקטיבית בכנסת.

הסעיף שמעורר את הסערה בדרישה של בן גביר שהוצג כתנאי להצטרפות לממשלה, הוא סעיף שיביא לעצירת משפט נתניהו, לפיו דורש בן גביר לחוקק כי כל הליך משפטי שנפתח נגד ראש ממשלה או שר ייעצר וימשיך רק אם תוסר החסינות בהצבעה במליאה.

בן גביר כבר ניסח את התיקון לחוק, ובסעיף מעורר הסערה נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה".

בן גביר אמר ל׳ידיעות׳: "הגענו למצב שבו היועמ"ש יכול לקבוע בהינף יד מי יכהן כראש ממשלה או שר, ומחזיק את הממשלה בגרון. תיקון חוק החסינות כך שהיא תינתן אוטומטית, יאפשר לשרי הממשלה ולעומד בראשה לתפקד באופן מלא ללא חשש".

שעות אחרי פרסום הדרישה , הגיב ראש הממשלה נתניהו בראיון לאלי לוי ברדיו חיפה ואמר: "זה ספין ילדותי וטיפשי של בן גביר שאין לו שום אחיזה במציאות. המשפט מתנהל ואין שום סיבה לעצור אותו. מיום ליום כולם רואים שהתיקים התפורים נגדי קורסים ומתפוררים. יהיו לנו הרבה יותר מ-61 בלי בן גביר, לכן זה קשקוש".

חסינות איתמר בן גביר בחירות 2021 ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד