ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
30 שנה לרשת הקירוב הגדולה בישראל

תלמידי שובו יסיימו את התורה כולה בבית שר התורה

תלמידי ובוגרי הרשת התאחדו יחד לסיום התורה כולה, ש"ס בבלי ותנ"ך, לזכר מייסד הרשת רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל. את הסיום המשותף בבית שר התורה הגר"ח קנייבסק יערוך תלמיד הרשת בן 17 בלבד, שבשנה הבאה יסיים את הש"ס כולו, ואברך בוגר הרשת. מנכ"ל הרשת הרב גוטרמן: "העובדה שחזונו של הרב פאם הוגשם, זו המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים לתת לו במלאות 30 שנה לרשת החינוך"

תלמידי שובו יסיימו את התורה כולה בבית שר התורה
שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

ארגון שובו מציין 30 שנה להקמתו ע"י סיום מרגש של כל התורה כולה: ביום ראשון הקרוב ייערך מעמד סיום מרגש על ש"ס בבלי וכל התנ"ך, בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי. מעמד הסיום הוא שיאו של מאמץ משותף של תלמידי ובוגרי הרשת לציון 30 שנה להקמת רשת החינוך ע"י הגאון רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל – ראש ישיבת ודעת בניו יורק, ויו"ר מועצת גדולי התורה של אמריקה, והלימוד לע"נ.

שמה של היוזמה "עטרה למלך" הוא ע"ש ספרו של הגר"א פאם זצ"ל הנושא את אותו שם, שמבוסס על מדרש האומר שכל מצווה שיהודי עושה וכל תורה שהוא לומד מצטרף כמו יהלום נוסף לכתרו של המלך מלך המלכים הקב"ה.

היוזמה שיצאה לדרך לפני כמה חודשים רתמה את כל התלמידים מכתה ו' במוסדות שובו בכל הארץ, כאשר אברכים מרשת הכוללים "כנסת ישראל" בראשות הרה"ג ר' יעקב קניג, למדו עם התלמידים. החיבור המיוחד הזה בין אברכי הכולל לתלמידי הרשת, לא רק איפשר את הסיום הגדול, אלא גם יצר קשר מיוחד בין האברכים לתלמידים, קשר שיימשך גם בעתיד בע"ה.

בנוסף, במסגרת היוזמה, כל תלמיד קיבל גמרא "שוטנשטיין" שנתרמה ע"י 'ארטסקרול' לע"נ הגר"ד פיינשטיין זצ"ל. בהנהלת הרשת אומרים כי בזכות התרומה המיוחדת, בבתים רבים נכנס לראשונה כרך של הש"ס, מה שהפך לאירוע בעל משמעות לעתיד הבית כולו.

את התנ"ך למדו הגילאים הנמוכים יותר והבנות ברשת, ואת המסכתות הקשות והמורכבות למדו אברכי כולל שובו בבית וגן, בראשות הרה"ג ר' יעקב וידר. מדובר בכולל שקיים כבר 20 שנה, והוקם בזמנו לפי בקשת נשיא הרשת הגר"א פאם, ומרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. אליהם הצטרפו עשרות בוגרי שובו שאף הם לקחו יעדים ודפים ללימוד ובמאמץ משותף הצליחו יחד לסיים את הש"ס והתנ"ך.

התלמידים מאשדוד אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין

תלמידי שובו התברכו ע"י גדולי ישראל

כהכנה לקראת מעמד הסיום תלמידי הרשת עלו להתברך אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. לביקורים המרגשים נתלוו אף צוות בתי הספר ורבני הכוללים ובתי המדרש של 'כנסת ישראל' המפעילים את הפרויקט.

תלמידי שובו אשדוד זכו להכנס למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שאף נשא בפניהם דברי חיזוק. ראש הישיבה אמר כי ניכר בפניהם אור התורה, והתורה הינה מקור השמחה והאושר. בסיום הביקור במעונו של ראש הישיבה עלו התלמידים לביקור בהיכל הישיבה, ולאחר מכן אף התברכו אצל הגרב"ד פוברסקי.

קבוצה נבחרת מתלמידי שובו נתניה זכו להיכנס לבחינת ממושכת אצל ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן. ראש הישיבה בחן כל תלמיד בחינה אישית על דפי הגמרא אותם הוא למד, והביע התפעלות עצומה מהיקף הידיעות של התלמידים. לאחר מכן נערכה התייעצות של חברי ההנהלה אצל ראש הישיבה.

תלמידי שובו בית שמש זכו להיכנס למשך זמן רב בקודש פנימה בחדרו האישי של האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש, אשר בחנם קלות, ולאחר מכן נשא דברי חיזוק בפני התלמידים. בסיום הביקור האדמו"ר ציין בהתרגשות, כי הוא חשב שיחזק את התלמידים, אך בפועל הוא עצמו שאב חיזוק מהביקור.

תלמידי שובו לוד זכו לשיחת חיזוק מהאדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה בבית המדרש המיתלוגי בו הרביצו תורה אביו ה'בבא חאקי' ודודו ה'בבא סאלי' זכותם יגן עלינו. האדמו"ר חיזק את התלמידים היקרים, ובסיום דבריו זכו כלל התלמידים לברכה אישית מהאדמו"ר, כאשר במשך זמן רב בירך האדמו"ר כל תלמיד ותלמיד באופן אישי.

התלמידים מאשדוד אצל הגרב"ד פוברסקי

מעמד הסיום בבית מרן שר התורה

במעמד הסיום שיתקיים בע"ה ביום ראשון בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ישתתפו נציגי התלמידים, נציגי האברכים, נציג הבוגרים, נציגי ההנהלה ונציגי התורמים. מי שיסיים את הש"ס הוא התלמיד משה דטסקי בן ה-17 בוגר ביה"ס שובו בת ים, שעוד שנה מתכנן בע"ה לסיים בעצמו את הש"ס כולו. יחד עמו יסיים גם האברך החשוב ר' דוד רכליס, מאברכי כולל שובו שלמד 300 דפים מסדר קודשים. מהנהלת שובו נמסר כי יתכן וגם נציג התורמים יערוך סיום במקום.

הסיום מהווה רגע שיא במאמץ משותף ואדיר של הנהלת הרשת בישראל ובארה"ב, והוא ישודר בשידור חי לנשיאי וראשי הרשת, שיערכו גם הם סיום במקביל, ובהם נשיא שובו בארה"ב הגאון רבי ראובן פיינשטיין, והגאון רבי אליהו ברודני, ראש ישיבת מיר בניו יורק. במעמד ישתתפו גם חברי הנשיאות של ארגון שובו בארה"ב ויחגגו יחד עם הרשת בארץ את הסיום המרגש.

"מדובר בשיאה של תכנית מאוד מרגשת ומיוחדת כאשר באמצעותה כולנו מבקשים להכיר טובה למייסד רשת שובו רבי אברהם הכהן פאם זצ"ל שהרשת נקראת על שמו, שובו - חזון אברהם" ציין המנכ"ל הרב חיים מיכאל גוטרמן.

"המתנה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת למייסד זצ"ל היא הסיום הזה שמראה שאנחנו מקיימים את חזונו בדיוק כפי שניסח זאת: חינוך קודש לזרע קודש בארץ הקודש". הרב גוטרמן ביקש להוסיף כי דווקא ימי הקורונה מרמזים על התכנית כאשר משמעות קורונה זה כתר, והכתר של הלימוד יהיה כנגד כתר הקורונה. "התנופה האדירה שאנחנו חווים בשנה האחרונה ובפרט עם העלייה המשמעותית ברישום השנה, היא חיזוק אדיר בשבילנו ומראה לנו שמורשתו של הרב פאם הולכת ומתחזקת, ומחוללת מהפכה אדירה בשדה החינוך בישראל. אין הכרת הטוב גדולה יותר למייסד זצ"ל מכך שחזונו הולך ומתרחב".

התלמידים מנתניה בבית הגר"ש שטיינמן

 

שובו הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד