י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
11 ימים לבחירות > פרסום ראשון

מכתב ההתחייבות של 'אגודה' לברסלב: נסדיר את הנסיעה לאומן

11 ימים לבחירות, 'אגודת ישראל' מבטיחה את קולותיהם של חסידי ברסלב. 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה מסמך מיוחד עליו חתמו ארבעת חברי הכנסת החסידיים, שבו הם מתחייבים לפעול למען הנסיעה לראש השנה תשפ"ב ואף לעגן זאת בהסכם הקואליציוני מול ראש הממשלה

מכתב ההתחייבות של 'אגודה' לברסלב: נסדיר את הנסיעה לאומן
אומן ראש השנה תשפ"א צילום: שרוליק וולס

ברקע הזעם בחסידות ברסלב, שבשנה האחרונה לראשונה מזה שנים לא הורשו לטוס לאומן לראש השנה תש"פ, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', פרויקטור הקורונה דאז פרופ' רוני גמזו פעל נגד הנסיעה ושיגר מכתב לנשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי, בו טען כי החרדים לא מקפידים על ההנחיות ועלולים להדביק את אזרחי אוקראינה.

כעת, 11 יום לבחירות, אל מול התסיסה בברסלב כנגד הנציגות החרדית והחשש מזליגת קולותיהם למפלגת 'הציונות הדתית', חתמו נציגי 'אגודת ישראל', יעקב ליצמן, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ויעקב טסלר על התחייבות כי יפעלו לעגן בהסכמים הקואליציוניים את נסיעתם לאומן לראשה השנה תשפ"ב.

במכתב שמתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', מתחייבים חברי 'אגודת ישראל' כי בהסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה', תידרש הסדרה של הנסיעה לאומן, בראש השנה הקרוב למחלימים ומתחסנים.

ארבעת חברי הכנסת של אגו"י מתחייבים במכתבם לפעול: "שלקראת ראש השנה תשפ"ב כל המחוסנים/מחלימים יוכלו לנסוע לאומן על בסיס אישורי המחלימים/המחוסנים העכשוויים וללא הגבלה או מכסה״, ועוד "שמדינת ישראל לא תפעל בדרך אחרת על ידי מי מנציגיה, הן במדינת ישראל והן מול אוקראינה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשעות הצהריים (שישי) בטלפון עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי. השניים שוחחו על שיתוף פעולה בנושא הקורונה, בדגש על חיסונים ועל הכרה הדדית בדרכון ירוק. סוכם שגורמי העבודה ייפגשו מיידית על-מנת לסכם מתווה שיאפשר ביקורים של מחוסנים, כולל חזרה לביקורים באומן.

יצוין כי מאחורי היוזמה בלשכת ראש הממשלה לפתור את סאגת אומן כבר מעכשיו, עומד יועץ שר השיכון מוטי בבצ׳יק שפעל בשבוע האחרון מול ראש לשכת ראש הממשלה אשר חיון, שהביא לתוצאה עם פתיחת הטיסות בקרוב.

ראש השנה נסיעה לאומן חסידות ברסלב אגודת ישראל בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד