י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הממוצע > תיקו

רביב דרוקר מנתח את הסקרים: הכוכבים מסתדרים לטובת נתניהו

"אני חושב שלא יהיה סבב בחירות חמישי, אך גם לא חשבתי שיהיה סבב בחירות שני". כך אומר הפרשן הפוליטי הוותיק בבואו לנתח את הסקרים האחרונים שפורסמו בשבוע האחרון. לדעתו, "הדבר היחיד שבנט רוצה הוא להעיף את נתניהו, והיה מעדיף להיות ראש ממשלה ברוטציה עם לפיד"

רביב דרוקר מנתח את הסקרים: הכוכבים מסתדרים לטובת נתניהו
רביב דרוקר/בנימין נתניהו צילום: חדשות 13/יונתן זינדל, פלאש 90

על פי ממוצע סקרי המנדטים שפרסם ניסים משעל בשישי ברדיו 103FM, שני הגושים האידאולוגיים משני צדי המתרס מצויים בשוויון חסר תקדים של 60 מנדטים. נתון זה, שיהפוך את הקערה הפוליטית על פיה אם יתממש, עלול להביא את בשורת הבחירות החמישיות.

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 13', רביב דרוקר שוחח עם ניסים משעל והביע את דעתו על תוצאות הסקרים: "כל עוד אלו המספרים, נתניהו לא יהיה ראש הממשלה, אלא בנט יהיה ראש ממשלה ברוטציה עם לפיד. זו תהיה קואליציה מאוד מסובכת. גוש ה'אנטי ביבי' יכול להקים ממשלה, אך המגמה נעה לכיוון נתניהו. הכוכבים מסתדרים לטובתו".

בהמשך דבריו, הוסיף דרוקר ואמר: "הדבר היחיד שבנט רוצה הוא להעיף את נתניהו, והיה מעדיף להיות ראש ממשלה ברוטציה עם לפיד".

על מפלגת רע"מ שעברה את אחוז החסימה על פי תוצאות הסקרים, אמר הפרשן רביב דרוקר: "בנימין נתניהו הבין שמנסור עבאס לא טוב לו, זה גם מגדיל את הסיכוי לבחירות חמישיות. אני חושב שלא יהיה סבב בחירות חמישי, אך גם לא חשבתי שיהיה סבב בחירות שני. כל סבב בחירות מחדש, לא מבינים שהמדינה הזו כל כך מטורללת".

לפי ממוצע הסקרים שהציג ניסים משעל, מפלגת הליכוד זוכה ל־28 מנדטים, ומולה יש עתיד המתחזקת ל־20 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה, הלוא היא ימינה, קיבלה 13 מנדטים, ואילו תקווה חדשה שממשיכה לרדת על פי סקרי המנדטים האחרונים, זכתה ל־11 מנדטים בלבד.

בחלק התחתון של טבלת המנדטים, ניצבות הרשימה המשותפת וש"ס עם 8 מנדטים כל אחת, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים, העבודה עם 6, ובמקומות האחרונים ברשימה המשתנה מיום ליום, ניצבות כחול לבן, מרצ והציונות הדתית עם ארבעה מנדטים בלבד.

על פי חלוקת הגושים, נדמה כי גם במערכת הבחירות הנוכחית ישנו סיכוי סביר שלא נשיג הכרעה נראית לעין, מה שאומר שהבחירות החמישיות עשויות להפוך מבשורת איוב רחוקה להבטחה של ממש. גם אם נגיע למערכת בחירות חמישית וגם אם לא, תמיד ניתן להתנחם בכך שסקרי המנדטים ימשיכו לזרום אלינו ולחזות עבורנו את העתיד, עגום ככל שיהיה.

סקרים בנימין נתניהו רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד