י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מרגש

ללא תארים: המצבה המפתיעה של הרבי הפסיכיאטר

במצבה שהוקמה על קברו של הפרופסור הגאון הצדיק רבי אברהם יהושע העשיל טברסקי זצ"ל, מגדולי הפסיכיאטרים בארה"ב שחיבר למעלה מ-80 ספרים לא נכתבו שום תארים ואפילו לא תואר 'הרב'. צפו במצבה הפשוטה

ללא תארים: המצבה המפתיעה של הרבי הפסיכיאטר
רבי אברהם יהושע העשיל טברסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בי"ט שבט האחרון נפטר לבית עולמו "האדמו"ר המרפא", הגה"צ רבי אברהם יהושע העשיל טברסקי זצ"ל, מי שכונה "הרב הפסיכיאטר" שהתאמץ ככל יכולתו שכל יהודי ירגיש נעים במחיצתו.

בשבוע האחרון הוקמה המצבה על קברו בבית החיים ארץ החיים בבית שמש. מדובר במצבה פשוטה שנכתבה ללא תארים כלל ואפילו לא התואר הרב ור'.

ל'בחדרי חרדים' הגיעה תמונה של המצבה, עליה נכתב: "פ"נ אברהם יהושע העשיל בן הרב יעקב ישראל ז"ל טווערסקי". "נולד ערב סוכות תרצ"א, נפטר י"ט שבט תשפ"א מגזע מהרש"ל וחכם צבי". 

הגה"צ רבי אברהם יהושע העשיל טברסקי זצ"ל, היה אחד הבנש"קים המיוחסים בעולם החסידי, ומאידך גם פסיכיאטר בכיר בקנה מידה בינלאומי. הוא היה ה-מומחה בתחום הגמילה. זאת הייתה שליחות חייו, לגמול אנשים - יהודים ושאינם - מהתמכרויות קשות לכל מיני דברים.

ר' אברהם יהושע העשיל היה אחד היהודים האורתודוקסים הכי מפורסמים בעולם. מיליוני אנשים מסביב לגלובוס חיפשו ועדיין מחפשים לקרוא עליו, לפגוש אותו או למצער לרכוש את אחד מ-80 הספרים שהוא חיבר. ברפואה, בפסיכולוגיה וגם בהיסטוריה יהודית.

היה נינוח ופשטן. במשך שנים הוא התגורר בארצות הברית, במילווקי, בפיטסבורג ובמונסי. הייתה לו קליניקה הומה. חדר עבודה מרשים לצד בית כנסת שהוא כיהן בו כרב לא רשמי.

רק בשנותיו האחרונות עבר לירושלים. לנשום את אוויר ארץ הקודש ולהיטמן בין רגביה לקול שירת הלחן שלו "הושיעה את עמך וברך את נחלתך ורעם ונשאם עד העולם".

אברהם טברסקי פסיכיאטר הקמת מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד