י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדוע לא התחסן לקורונה?

מסרב לקבל חיסון: האובססיה של נסראללה לתקשורת הישראלית

מנהיג חיזבאללה שמונה למזכ"ל הארגון בשנות ה-90 לאחר חיסול קודמו, מבין את חשיבות התקשורת ומחזיק דסק מיוחד ל"ענייני ציונים" בערוץ הטלוויזיה של הארגון 'אל מנאר' | אך גם בלבנון יש לו אופוזיציה שלא מאמינה לדבריו | ומדוע לא התחסן עדיין לקורונה?

מסרב לקבל חיסון: האובססיה של נסראללה לתקשורת הישראלית
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

כתב הערבים של 'ערוץ 13' חזי סימנטוב מביא פרופיל מרתק על מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה. לפי מומחים, נסראללה עסוק מאוד בעצמו ולרוב הוא מסתתר בבונקר וממעט לראות אור יום ובשל כך הוא סובל ממחסור חמור בויטמין D. עוד נאמר, כי נסראללה עוקב באובססיביות אחר התקשורת הישראלית ומבין את חשיבות דעת הקהל והתקשורת.

אחד המומחים שמתראיין לכתבתו של סימנטוב, מסביר את גודל האיום על העורף הישראלי מצידו של ארגון חיזבאללה. לדבריו, לחיזבאללה יש יכולת לשגר מאות אלפי טילים לעבר ישראל, ונסראללה מבין את המשמעות של עובדה זו על תחושת הביטחון של הציבור בישראל, דבר שמביא להרתעה הדדית בין ישראל לחיזבאללה זה שנים רבות.

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', מסביר כי בעבר חסן נסראללה נחשב והתנהל כטרוריסט, אך כיום הוא הרבה יותר פוליטיקאי מאשר איש טרור. ההצלחה של נסראללה ניכרת בכך שכיום הארגון הוא המרכיב הפוליטי המרכזי בלבנון, ומומחית לנושא מסבירה כי הציבור בלבנון אומר היום כי לבנון היא מדינה בתוך חיזבאללה ולא להיפך.

סימנטוב מספר על חייו האישיים של מנהיג חיזבאללה שחי מבודד בתוך בונקרים מחשש לפגיעה ישראלית או אמריקאית. נסראללה פוגש רק לעיתים רחוקות את משפחתו, ולדבריו הוא נטול טלפון נייד וחברים.

המומחים מסבירים כי נסראללה באופיו חשדן מאוד, אוהב לפעול לבד ולמדר את סביבתו, הוא בעל חשיבה אסטרטגית וחרד לכבודו. הכתב יוסי יהושע מסביר כי נסראללה לפי אמ"ן נרקסיסט, וחושב על עצמו בעיקר.

חסן נסראללה נולד בתחילת שנות ה-60 למשפחה שיעית לבנונית כבן בכור מתוך תשעה ילדים, ושאב השראה מהמהפכה השיעית באיראן בסוף שנות ה-70, מה שהוביל אותו להיות חלק מארגון חיזבאללה שהחל דרכו בלבנון של שנות ה-80 עם כניסת צה"ל למדינה.

בפברואר של 92 חוסל המזכ"ל דאז של חיזבאללה, עבאס מוסוואי ע"י ישראל, ונסראללה מונה ליורשו.

נסראללה מתאפיין בנאומים מלאי פאתוס שבהם הוא כובש את שומעיו ואף יודע לקחת פאוזות ולמרר בבכי בנאומיו, מה שמשדר אמינות רבה לשומעיו.

נסראללה פיתח אובססיה לתקשורת הישראלית והוא מחזיר בתחנת הטלוויזיה הרשמית של ארגון חיזבאללה, אל מנאר, דסק "לענייני ציונים" שאנשיו עוקבים באדיקות אחרי התקשורת הישראלית ומפענחים את הלך הרוח של הציבור בישראל. סימנטוב מדגיש כי לבטח נסראללה יצפה בכתבה הזו ואולי אף יגיב לה.

מצב בריאותו של נסראללה יחסית טוב, אך סימנטוב מספר כי מזכ"ל חיזבאללה לא התחסן לנגיף קורונה עד עתה, בגלל חוסר האמון שהוא מעוניין לשדר כלפי החיסונים האמריקאים.

חיזבאללה חסן נסראללה לבנון איראן שיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד