י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנה למגפת הקורונה

עשרות קידושים: מחסור חמור בקוגלים בריכוזים החרדים

פתיחת אולמות השמחה הביאה גם את בעלי השמחות לערוך בשבת האחרונה קידושים בבתי הכנסת ובעקבות כך נוצר מחסור חמור בסוף השבוע בקוגלים ברחבי הארץ 

עשרות קידושים: מחסור חמור בקוגלים בריכוזים החרדים
סירי קוגל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בסוף השבוע נרשם מחסור חמור בהזמנת קוגלים לקידושים בבתי הכנסת ברחבי הארץ, בעיקר מהמגזר הליטאי, לאחר שעם פתיחתם של האירועים החלו לערוך קידושים לבנות שנולדו בתקופת הקורונה ולא יצא לערוך קידוש. 

השבת האחרונה הייתה שנה ראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה וסגירת בתי הכנסת, כך שרבים שחבקו לפני שנה בת או בתוך השנה הזאת, בה לא נערכו קידושים בבתי הכנסת עשו זאת השבת. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כמה מסוחרי הקוגל המובילים במגזר החרדי הודיעו כבר בחמישי בבוקר על הפסקת הזמנות עקב העומס, לדברי אחד מהם "אפילו בשבת בראשית אין עומס כזה, אנשים מכל הארץ הטרידו אותנו, הקושי העיקרי היה בקוגל תפוחי אדמה שצריך להכין טרי". 

כך למשל במודעה שהתפרסמה באחד מבתי הכנסת במודיעין עילית על קידוש לרגל שמחת בבר מצווה ובנוסף נכתב כי הקידוש יהיה גם על לידת הבת לפני שנה. 

בנוסף קידוש שנערך השבת ברחבת בית הכנסת 'שערי תפילה' בברכפלד לבתו של איש החסד ר' אבי חרל"פ, שנולדה לפני שלושה חודשים ועקב הסגר נמנע אבי הבת מלערוך קידוש, עשה השבת קידוש ענק לשם הוזמנו 1,850 מנות קוגל.

לדברי אחד המארגנים בקידוש, כל מספקי הקוגל במודיעין עילית כבר הודיעו ביום חמישי כי לא יהיה יותר אפשרות להזמין קוגל מה שלא קורה באף שבוע בשנה. 

קידושים קוגל סירי קוגל קוגל אטריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד