י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנחנו בהלם מוחלט"

שריפה בשבת בבית הכנסת; ספרי התורה ניצלו

נזק נגרם בשבת לבית כנסת ברמת מוצא. המתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת שחרית נדהמו לגלות כי בית הכנסת ניזוק, אולם בנס האש לא נתפסה בארון הקודש ובכך ספרי התורה לא נפגעו כלל בחסדי שמים | "אנחנו בהלם מוחלט לא יודעים איך נוכל לשקם את בית הכנסת"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: כב"ה ירושלים

מתפללי בית הכנסת ברמת מוצא סמוך ירושלים שהגיעו הבוקר לתפילת שחרית של שבת, נדהמו לגלות שבית הכנסת ניזוק כתוצאה משריפה שפרצה בו בליל שבת. למרבה הנס, האש לא נתפסה בארון הקודש וספרי התורה לא ניזוקו.

לפי עדויות, סמוך לשעה 22:00 בליל שבת, החלה האש לתפוס את ריהוט בית הכנסת ותוך דקות היא התפשטה לחלקים נוספים. תושבים באזור הזעיקו את לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה, אך האש הספיקה לגרום לנזק רב.

"אנחנו בהלם מוחלט", אומר אחד המתפללים ל'בחדרי חרדים'. "אנחנו לא יודעים איך נוכל לשקם את בית הכנסת שניזוק בצורה קשה". לדבריו, את תפילות השבת הם התפללו מחוץ לבית הכנסת שמשמש אותם שנים ארוכות. בכבאות והצלה מחוז ירושלים מסרו ל'בחדרי חרדים' כי הכבאים שהוזעקו למקום כיבו את השריפה ונזק נגרם למבנה.

"הנס הגדול", הוא מוסיף, "שספרי התורה לא נפגעו כלל. האש פשוט נעצרה בארון הקודש. אין לזה הסבר", גם ארגון ספרים שהיה קרוב לשריפה לא ניזוק".

חוקרי שריפות של כבאות והצלה חוקרים את נסיבות השריפה. בשלב זה לא עולה חשד לפלילים אך כל כיווני החקירה נבדקים.

שריפת בית כנסת מוצא ליל שבת ארון קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד