י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צאו להתחסן; זה מציל חיים

משמח: שלוש יולדות שאושפזו במצב קשה יצאו מכלל סכנה

שלוש יולדות שאושפזו במצב קשה בבילינסון יצאו מסכנת חיים אחרי שבועות ארוכים של הנשמה. הנשים, בגילאי 33, 35, ו-40, שתיים מהן חרדיות, ילדו בזמן האשפוז, ואחת מהן כבר פגשה את תינוקה. מנהל ביה"ח לנשים בבילינסון: "אני קורא לכל הנשים בהריון לגשת ולהתחסן, זה מציל חיים"

משמח: שלוש יולדות שאושפזו במצב קשה יצאו מכלל סכנה
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר שבועות ארוכים של מאבק על חייהן של שלוש יולדות שחלו בקורונה ומאושפזות בבית החולים בילינסון, אשפוז במהלכו הן ילדו וחוברו למכונות אקמו והוגדרו בסכנת חיים ימים רבים, הן נותקו בשבוע האחרון ממכשיר האקמו ומכשירי ההנשמה ועברו לאישפוז במחלקות פנימיות ומצבן מוגדר טוב.

מדובר באישה חרדית בת 33 מירושלים שהגיעה לבילינסון בשבוע 31 במצב קשה לפני למעלה מחודשיים, אישה חרדית נוספת בת 35 שהועברה מבי"ח לניאדו בשבוע 31 לפני כחודש וחצי ואישה בת 40 בשבוע 28.

בימים הקרובים היולדות צפויות לעבור מבית חולים לשיקום ולאחריו לחזור הביתה .

ד"ר איליה קגן מנהל טיפול נמרץ קורונה בבילינסון אמר כי "אלו הרגעים המרגשים בהם יש שכר לעמלנו. עשינו לילות כימים בטיפול בנשים אלו. נלחמנו על חייהם ולא עצרנו לרגע. לא נתנו לרגעי הייאוש לנצח".

לדבריו, "אני מאושר לראות אותן נושמות בכוחות עצמן מחייכות ומתקשרות עם בני זוגן ומתקשרות עם בני המשפחה, הן מקבלות טיפולי פיזיותרפיה ובקרוב ייצאו לשיקום. אחת היולדות כבר ראתה את תינוקה בפגיית שניידר לרפואת ילדים. לאחר תהליך כל כך ממושך הנשים, המשפחות והצוותים שלנו פשוט מאושרים".

פרופ' ארנון ויזניצר מנהל ביח לנשים בבילינסון אמר כי "היה פה מאבק איתנים סביב הצלת החיים של כל אחת מהנשים. היו רגעים לא קלים סביב הטיפול בהם אבל לא איבדנו תקווה. אני שמח שבזכות נחישות ויכולות מקצועיות הצלחנו להגיע לרגע הזה. אני קורא מכאן שוב לכל הנשים בהריון לגשת ולהתחסן , זה חשוב, זה מציל חיים".

נציין כי אחד מהתינוקות כבר שוחרר והשניים הנוספים עדיין מאושפזים במרכז שניידר לרפואת ילדים".

בית החולים בלינסון יולדות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד