י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"לא נופיע בשבת גם אם נפסיד מיליון דולר"

האמרגן אבי גואטה ביטל השתתפות של זמרת, אותה הוא מייצג, ב'פסטיגל' - והפסיד מיליון שקלים • בראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים' הוא מסביר מדוע האמנים שלו לעולם לא יופיעו בשבת

אבי גואטה (משמאל) עם חיים ישראל. צילום: חסידיניוז
אבי גואטה (משמאל) עם חיים ישראל. צילום: חסידיניוז

האמרגן אבי גואטה, אחד המפיקים המובילים בתעשיית המוסיקה הישראלית, ביטל את השתתפותה של הזמרת שרית חדד, אותה הוא מייצג, בסדרה של 100 הופעות 'פסטיגל' ברחבי הארץ, תוך שהוא מוותר על רווח של מיליון שקלים. הסיבה? 14 הופעות מתוך המסע היו אמורות להתקיים תוך חילול שבת. גואטה עצמו, אדם מסורתי ושומר שבת קרוב ל-15 שנה, גאה בהחלטתו ואומר: "בענייני שבת אני אף פעם לא מתפשר".

החברה המפיקה את ה'פסטיגל' - הופעת ילדים המוצגת במהלך ימי חנוכה ואחריו - ניהלה מו"מ עם גואטה, במטרה לגייס אל שורת האמנים המופיעה ב'פסטיגל' גם את הזמרת שרית חדד. לאחר מספר פגישות בין הצדדים, עלה המו"מ על שרטון, בעקבות התנגדותו של גואטה לדרישה שחדד תופיע בשבת. גואטה וחדד הפסידו בשל סירוב זה, כאמור, מיליון שקלים.

בראיון בלעדי עם אתר 'בחדרי חרדים', מסביר גואטה את ההחלטה שלא לחתום עם חברת ההפקה על ההופעה: "ניסינו כמה פעמים במהלך המו"מ להגיע לפתרון הולם עם המפיקים, אבל בגלל בעיות טכניות זה לא הצליח. הם טענו כי אין אפשרות ששרית תופיע רק בחלק מסוים של ההופעות ומאחרות - שיתקיימו בשבת - היא תעדר.

"מאז תחילת הקריירה המוסיקלית של חדד, היא לא הופיעה בשבת בכל הופעה קטנה או גדולה", אומר גואטה. אולי בשל כך ניתן להסביר במידה מסוימת את ההצלחה הגדולה של הזמרת החילונית.
"חכם שלמה יוסף הוא הרב שמייעץ לנו, בכל הנושאים הללו - ובכל מה שקשור בשבת, אין לנו פשרות. אנחנו לא מופיעים בשבת גם אם נפסיד סכום של מיליון דולרים ולא שקלים.

"אני אישית תמיד הייתי איש מאמין ושומר שבת, והאמנים שלי לא יופיעו בשבת".

• אם כך, לקחת את חיים ישראל תחת חסותך בגלל עצם היותך אדם מסורתי?

"חיים ישראל הוא זמר ענק שאני אישית אוהב לשמוע אותו, ויש עוד רבים שאוהבים אותו. אני שמח מאוד על כך שנפל בחלקי לעבוד עם זמר שעצם השתייכותו בקריירה המוסיקלית היא במגזר החרדי, ושיריו מדברים על שירות ותשבחות להקב"ה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד