י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תאבד אזרחות?

רעייתו של הנשיא עומדת בפני העמדה לדין במדינה זרה

בעודה מתמודדת עם נגיף הקורונה בו נדבקה, הגברת הראשונה בסוריה עומדת בפני העמדה לדין בבריטניה בגין מעורבותה בפשעי המלחמה שביצע צבא סוריה בעידודה | היא עשויה גם לאבד את האזרחות הבריטית שלה

רעייתו של הנשיא עומדת בפני העמדה לדין במדינה זרה
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אסמה אל-אסד, הגברת הראשונה של סוריה שהיא גם אשת השקעות בריטית לשעבר, עומדת בפני העמדה לדין ואיבוד אזרחותה הבריטית לאחר שמשטרת בריטניה פתחה בחקירה ראשונית בגין האשמות כי היא הסיתה ועודדה פעולות טרור במהלך עשר שנות מלחמת אזרחים בסוריה שהביאה למותם של מעל חצי מיליון איש.

גברת אסד בת 45, לשעבר תלמידת בית ספר בקינגס קולג' בלונדון, עברה לסוריה לאחר נישואיה לבשאר אסד בשנת 2000. היא אמא לשלושה ילדים, ומעורבת מאד בנעשה במדינה המדממת, היא הרחיבה את אימפריית העסקים שלה ונשאה נאומים התומכים בכוחות המזוינים הסורים שטבחו בנשק כימי באזרחים סורים. כך דיווח ה'טיימס' הבריטי.

כזכור הכוחות הסוריים התמקדו באזורים אזרחיים, כולל בתי חולים ובתי ספר, ועשו שימוש בנשק כימי, תקיפות אוויריות וירי מתותחים במהלך עשר השנים האחרונות.

משטרת בריטניה פתחה בחקירה ראשונית לאחר שאגודות משפט בינלאומיות הממוקמות בלונדון שלחו עדויות על מעורבותה והשפעתה של גברת אסד, שנתנה תמיכה בכוחות המזוינים הסוריים, כך דיווח ה"טיימס".

אך לא ברור אם התובעים ירצו להמשיך במשפט בהעדרה, ולא סביר שהגברת הראשונה תציית לזימון בית המשפט בבריטניה ואכן תגיע לדיונים. כמו כן בריטניה יכולה להוציא זימון "אדום" של האינטרפול, מה שאומר שאסמה לא תוכל לצאת לשום מדינה מחוץ לגבולות סוריה מבלי להתמודד עם מעצר. החקירה מעלה גם את האפשרות החמורה שאסד תאבד את אזרחותה הבריטית.

דובר המשטרה אמר: "אנו יכולים לאשר שיחידת פשעי המלחמה שלנו קיבלה פניה ב-31 ביולי 2020 המתייחסת לסכסוך הסורי המתמשך, ההפניה נמצאת בתהליך הערכה על ידי שוטרים מהיחידה לפשעי מלחמה".

בשאר אסד אסמה אסד פשעי מלחמה מלחמת האזרחים בסוריה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד