ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חסידות פרץ נגד חסידות גולן

השיר 'מי שמאמין' של הזמר אייל גולן - מככב • עכשיו מוציא המתחרה קובי פרץ שיר כמעט זהה תחת השם ישראל בטח באלוקים • המריבה על האמונה - החלה, והיחצני"ת מגיבה: אלוקים שייך לכולם

משה וקובי פרץ
משה וקובי פרץ

כבר חודשיים משגע מי שמאמין לא מפחד של אייל גולן את הרדיו ואת חסידי ברסלב שמרקדים איתו ברחובות. עכשיו מוציא המתחרה קובי פרץ שיר כמעט זהה תחת השם ישראל בטח באלוקים. בסביבת פרץ מתקשים להסביר את התזמון, וטוענים: השיר נכתב לפני שנתיים

העיתון 'מעריב' מדווח כי הקרב בין שני כוכבי הזמר הים-תיכוני בישראל, אייל גולן וקובי פרץ, עולה מדרגה והפעם מגויסים בעל כורחם למאבק גם מאמיניו של רבי נחמן מברסלב ואפילו האמונה היהודית בכבודה ובעצמה. חודשיים אחרי שגולן הוציא לרדיו את השיר מי שמאמין לא מפחד, שמשלב בין מוזיקה מזרחית לחסידית, בישר שלשום פרץ למעריציו על שיר חדש שהוא מוציא לרדיו ושמו ישראל בטח באלוקים. באופן תמוה, גם שירו של פרץ משלב בין מזרחית לחסידית.

התחרות בין גולן לפרץ אינה סמויה: לשניהם יש קהל מעריצים גדול, שניהם כבשו את הבמות הנחשקות ביותר בישראל, מככבים בחתונות ואירועים ומוציאים אלבומים מצליחים כמעט מדי שנה. בחורף האחרון יצר פרץ תקדים חדש כאשר הופיע לראשונה בהיכל נוקיה ביד אליהו. גולן לא איחר להגיב, הזמין את ההיכל ל6- הופעות וגייס את אלי יצפאן כשותף בימתי.

הלהיט האחרון שהוציא אייל גולן לרדיו לפני חודשיים מי שמאמין לא מפחד, כבש את התחנות וסחף גם את קהילת הברסלבים, שאימצו אותו והפכו אותו לאחד השירים המושמעים ביותר שלהם בניידות ברסלב שמסתובבות בכבישי הארץ. כנראה שפרץ החליט שלא יישאר חייב ושלשום, במהלך הופעתו בהיכל נוקיה, הוא בישר לקהל על ביצוע ראשון של שירו החדש ישראל בטח באלוקים, שדומה באופן מפתיע למי שמאמין לא מפחד של גולן.

לפני השיר פנה פרץ לקהל וסיפר כי בין הצופים יושבת גם שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט שעומדת בימים אלה למשפט וחשודה בשורה של עברות בפרשת הולילנד. בקהל הזה יושבת אישה מיוחדת, שכמוני עברה לא מעט קשיים בתקופה האחרונה, אמר פרץ, מה שמשותף לשנינו זה הביטחון, בקדוש ברוך הוא. לאחר מכן שר הכוכב את שירו. כדי לשמור על האפיון המזרחי-חסידי הזמין פרץ את הלהקה החרדית אוף שימחעס לבצע איתו את השיר ובמהלכו עטה על עצמו כיפה וטלית.

גורמים בתעשיית המוזיקה בישראל מעריכים כי הדמיון המפתיע בין השירים וסמיכות הזמנים שבהם החליטו שני הזמרים להוציאם אינם מקריים ותוהים אם הצלחתו של גולן בכיבוש הז'אנר המזרחי-חסידי גרמה לפרץ לקנא.

יש תחושה שבכל שיר שמייצרים בארץ, תמיד יש מישהו שנעמד על הרגליים האחוריות וטוען שזה נעשה קודם, אמרה שרית בירן, אשת יחסי הציבור של קובי פרץ, במקרה הזה, השיר של קובי הוקלט לפני שנתיים וסקיצה הוקלטה לפני שנה. באלבום החדש, שהוא אלבום עם הרבה מסרים של שלום, החליטו קובי והכותבים שזה הזמן להכניס את השיר. זה לא שיר שבא לעשות דווקא, אלא להכניס גאווה בינלאומית.

רונית ארבל, אשת יחסי הציבור של אייל גולן, אמרה בתגובה ל'מעריב': אלוקים הוא של כולם, לא סגרנו בלעדיות על שירים הנושאים את שמו. ובמילה אחת, אשרנו.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד