י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בלגן באירופה

קנצלר אוסטריה מאשים: "אולי מדינות מסויימות חתמו חוזים סודיים"

מדינות אירופה מנסות זה זמן רב לצאת ממשבר הקורונה החריף אליו נקלעו כמו בשאר רחבי העולם. אך בעוד ובמדינות מסויימות מבצע החיסונים נמשך במלוא המרץ, ישנן מדינות שנותרו מאחור | בימים האחרונים גוברת הקריאה לקיים דיון דחוף בנושא ויש גם ימי שמאשים בחוזים סודיים שנחתמו

קנצלר אוסטריה מאשים: "אולי מדינות מסויימות חתמו חוזים סודיים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

חמש מדינות חברות באיחוד האירופי קראו לקיים פסגה כדי לדון ב"פערים עצומים" במסירת חיסונים ברחבי הגוש. קנצלר אוסטריה אמר כי "אולי מדינות מסוימות חתמו על חוזים סודיים עם יצרנים"

אוסטריה, צ'כיה, סלובניה, בולגריה ולטביה טענו כי משלוח חיסונים למדינות החברות באיחוד האירופי אינם מתבצעים על בסיס שווה, וקראו לקיים פסגה כדי לדון בנושא. במכתב לבכירי האיחוד האירופי שפורסם ביום שבת, הם אמרו כי המערכת הנוכחית "תמשיך ליצור ולהחריף ותביא לפערים עצומים בין המדינות החברות עד הקיץ הקרוב, לפיה חלקן יוכלו להגיע לחסינות העדר בעוד שבועות ספורים, בעוד שאחרות יישארו רחוק מאחור".

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אפילו הציע ביום שישי שחלק מחברי האיחוד האירופי כנראה חתמו על חוזים סודיים עם חברות חיסונים על מנת לקבל יותר מנות מהקבוע בהסכמים ברחבי האיחוד האירופי.

קורץ אמר כי להולנד ולדנמרק יש גישה למנות רבות יותר לנפש מאשר לבולגריה או קרואטיה, למשל.

אך אנשי משרד הבריאות של ממשלת אוסטריה דחו את טענות הקנצלר שלהם ואמר כי המשא ומתן היה "מאוזן ושקוף מאוד". האיחוד האירופי הגיב כי חלוקת החיסונים מתבצעת על בסיס לנפש. דובר האיחוד האירופי אמר כי מדינות חברות יכולות לבקש מה שהן צריכות.

גורם אחר באיחוד האירופי אמר ביום שבת כי "התיאום במאבק נגד המגפה" כבר הועמד לראש סדר היום לפסגה הבאה, שתוכננה לסוף חודש מרץ. כך דווחה סוכנות הידיעות AFP. השקת החיסונים באיחוד האירופי הייתה עד כה איטית בהשוואה למדינות רבות אחרות. הרשויות האשימו את הקצב האיטי בבעיות אספקה ​​ומסירה של החיסונים.

אוסטריה סבסטיאן קורץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד