י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע העלייה בנדבקים

איטליה נכנסת לסגר: תסגור חנויות ובתי ספר

בעוד ובישראל ההרגשה היא של פוסט קורונה, מדינות רבות עוד נאבקות מול גלי הדבקה נרחבים | באיטליה בה ממדי התחלואה מזנקים שוב, הודיע ראה"מ דראגי על סגר הרמטי נוסף לקראת החג הנוצרי הקרוב | "מודע לכך שלמגבלות הקרובות יהיו השלכות על חינוך ילדיכם"

איטליה נכנסת לסגר: תסגור חנויות ובתי ספר
ניידת משטרה באיטליה צילום: משטרת איטליה

חנויות, מסעדות ובתי ספר יהיו סגורים ברוב איטליה מיום שני הקרוב, כך הודיע ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, שהתריע מפני "גל חדש" של התפרצות נגיף הקורונה. בנוסף הודיע ראש הממשלה, כי במשך שלושה ימים במהלך חג הפסחא, 3-5 באפריל, תהיה השבתה מוחלטת של המדינה.

המדינה דיווחה על יותר מ-100,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה, המספר השני בגובהו באירופה אחרי בריטניה. מבצע החיסונים של איטליה נפגע מעיכובים, כמו מספר מדינות נוספות באיחוד האירופי.

חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרה-זנקה הודיעה על מחסור נוסף בכמות החיסונים שהיא יכולה לספק לאיחוד האירופי, והאשימה את מגבלות הייצוא שהטילו מדינות מסוימות באיחוד, הכאוס באירופה הביא לכך שבשבוע שעבר הממשלה ברומא חסמה את הייצוא של 250,000 מנות של חיסון אוקספורד-אסטרה-זנקה לאוסטרליה כדי לטפל במחסור בחיסונים.

מיום שני בתי ספר, חנויות ומסעדות ייסגרו ביותר ממחצית איטליה, כולל שני האזורים המאוכלסים ביותר, רומא ומילאנו. התושבים יידרשו להישאר בבית למעט עבודה, בריאות או סיבות חיוניות אחרות.

המגבלות הנוספות יימשכו עד חג הפסחא בחודש הבא, כך נמסר מלשכתו של ראש הממשלה דראגי, ובסוף בשבוע של חג הפסחא כל המדינה תהפוך לאזור אדום שנמצא בסיכון גבוה. "אני מודע לכך שלמגבלות הקרובות יהיו השלכות על חינוך ילדיכם, על הכלכלה ועל בריאות הנפש של כולם", אמר דראגי. "אבל הם נחוצים כדי למנוע החמרה במצב שתדרוש צעדים מחמירים עוד יותר".

המקרים עלו ברחבי איטליה בששת השבועות האחרונים, ועברו יותר מ-25,000 ביום. ברוב אזורי המדינה "בתי חולים ובעיקר יחידות טיפול נמרץ כבר עמוסים יתר על המידה", הזהיר השבוע צוות המאבק בקורונה במשרד הבריאות, כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP.

איטליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד