כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המתיחות עם פיונגיאנג

ממשל ביידן יזם פנייה לצפון קוריאה אך לא נענה

בכיר בממשל ביידן סיפר לרויטרס כי הממשל החדש יזם פניות לקוריאה הצפונית במטרה לפתוח בשיחות על פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני - אך לפי הדיווח עד עתה הממשל האמריקני החדש נענה בשתיקה רועמת מפיונגיאנג

ממשל ביידן יזם פנייה לצפון קוריאה אך לא נענה
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

דיווחים בארה"ב על כך שממשל ביידן יזם פניות לקוריאה הצפונית במטרה לפתוח בשיחות על פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

צפון קוריאה לא הגיבה לפניה של ארה"ב "מאחורי הקלעים" מאז אמצע פברואר על ידי ממשל הנשיא ג'ו ביידן, כולל הנציג של פיונגיאנג באו"ם, כך אמר בכיר בממשל ביידן לסוכנות הידיעות 'רויטרס' ביום שבת.

עד כה לא הצליחה ארה"ב ליצור קשר עם צפון קוריאה, ועד כה לא דווח על הניסיונות, והדבר מעלה שאלות בנוגע לאופן שבו יתמודד ביידן עם המתיחות הגוברת עם פיונגיאנג בגלל תוכניות הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה.

הדברים מתפרסמים על רקע ביקורו של מזכיר ההגנה של ארה"ב שיערוך בשבוע הבא ביקור בדרום קוריאה וביפן, שם החששות מארסנל הגרעין של צפון קוריאה צפויים להיות בראש סדר היום.

איש הממשל אמר שיש מאמצים להגיע לממשלת צפון קוריאה "באמצעות כמה ערוצים החל מאמצע פברואר, כולל בניו יורק". אך "עד כה לא קיבלנו שום תגובה מצפון קוריאה", כך אמר המקור.

הדיווח לא מפתיע, באופן קבוע האמריקאים לא מצליחים ליזום שיחות משמעותיות עם צפון קוריאה, למעט הנשיא לשעבר טראמפ שנפגש עם קים הרודן. טראמפ נפגש עם קים שלוש פעמים, פעם אחת בוייטנאם, פעם שניה בסינגפור, ופעם נוספת בגבול בין שתי הקוריאות, טראמפ וקים הסתדרו יפה יחד, לא לפני שהם איימו אחד על השני.

פיונגיאנג צפון קוריאה נשק גרעיני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד