ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שבוע של סיכוי

אלפי הורים לוקחים חלק בוועידה השלישית של "נוער בסיכוי"!

לאור הביקוש, הועידה המקצועית "נוער בסיכוי" יוצאת לדרך, שלושה ימים של תוכן ייחודי בשידור חי סביב נושא הנוער המתמודד

אלפי הורים לוקחים חלק בוועידה השלישית של "נוער בסיכוי"!
מרצים בכנס המיוחד צילום: יח"צ

בפעם השלישית ולאור הביקוש, הועידה המקצועית "נוער בסיכוי" יוצאת לדרך, שלושה ימים של תוכן ייחודי בשידור חי סביב נושא הנוער המתמודד. לאחר חודשים רבים ומלאכת מחשבת של צוות ההיגוי, לצד צוות ההפקה והצוותים המקצועיים של "נוער בסיכוי", אשר עמלו להעמיד תוכן ייחודי ומרהיב, הכולל הרצאות, פאנלים ושידורים חיים מהשטח. הוועידה יוצאת לדרך תחת הכותרת "שבוע של סיכוי". בוועידה ייקחו חלק, עשרות מחנכים, אנשי מקצוע ורבנים. בפאנל המקצועי שיערך ביום השלישי לוועידה, ישתתפו שורת רבנים וראשי ישיבות לנוער בסיכון, ראשי ערים, נציגים ברשויות המוניציפאליות, שרי הממשלה וחברי כנסת.

להרשמה לחצו כאן>>>

הוועידות המקצועיות של "נוער בסיכוי", הינם יוזמה חברתית שנוצרה מהשטח ומנוהלת ע"י אנשי מקצוע בהכוונת רבנים ומחנכים. שורת ראשי מוסדות ומנהלי ארגונים, רואים יחד ובעין אחת, את חשיבות המפגשים המקצועיים ואיחוד כלל הכוחות העוסקים בתחום. הועידה תתפרס על שלושה ימים, כאשר היום הראשון יוקדש למערכות החינוך, תחת הכותרת: "תפקידה של מערכת החינוך במניעה וטיפול בנשירה". היום השני יוקדש לאנשי מקצוע, תחת הכותרת: "חשיבות הטיפול המקצועי בכל המעגלים". היום השלישי יוקדש להורים, תחת הכותרת: "ההורים במרכז". - בתום היום השלישי יערך הפאנל המרכזי במעמד: הרב הראשי לישראל מרן הראשון לציון פוסק הדור הגר"י יוסף שליט"א, שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל הרב אריה דרעי, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, ח"כ ויו"ר סיעת ש"ס מיכאל מלכיאלי, ח"כ ויו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס, סגן שר הפנים יואב בן צור. סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ושורת ראשי רשויות ונציגים בעיריות ברחבי הארץ. לאור ההקלות והנחיות משרד הבריאות, בדבר קיום האירועים.

הפאנל המרכזי יערך בהשתתפות קהל מצומצם, לבקשת אישור השתתפות ניתן לפנות למייל: [email protected]הפאנל המרכזי שיחתום את הועידה, נערך זאת הפעם השלישית ביוזמת ראש העיר ירושלים מר משה ליאון וסגן ראש העיר י-ם מחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל, שלמעשה הבין וזיהה את הצורך הגדול ונרתם מהרגע הראשון לעמוד לימין 'נוער בסיכוי' ולהיות מהכוחות המרכזיים הדוחפים לפעילות. בנוסף, 'נוער בסיכוי' פועלים בשיתוף עם שורת רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, ובהם: עיריית ביתר עילית בראשות ראש העיר הרב מאיר רובנישטיין ובסיוע ועידוד ממלא מקום ראש העיר הרב יהודה עוביידי, אשר הקים בעיר ביתר את הפרויקט "לבקר בהיכלו", שהינו מודל טיפול ייחודי שהשפעתו הברוכה ניכרת היטב. כמו כן, עיריית פתח תקווה ומחזיק תיק הרווחה הרב אשר שוקר, שהקים יחידה מיוחדת המטפלת בבני ובנות הנוער במגוון מסלולים. הן בתוך המסגרות והן לאחר מכך. ובנוסף, עיריית הרצליה בסיועו המיוחד של חבר מועצת העיר הרב אלעד צדיקוב, שנרתמו גם הם אל מלאכת הקודש.

ישתתפו בוועידה • קרדיט: יח"צ

גם העולם העסקי, שותף לעשיה של ’נוער בסיכוי’. בנק הפועלים המביא לוועידה בכל שנה את נושא כלכלה נבונה בקרב בני נוער, זאת תחת הסיסמא "פועלים יחד, נותנים סיכוי". מר אלי רבינוביץ מנהל פעילות בחברה החרדית בבנק הפועלים, מוביל בימים אלו תוכנית חדשה של סדנאות לכלכלה נבונה עבור בני הנוער במוסדות לנוער בסיכוי.

בוועידה השנה ייטלו חלק שורה ארוכה של ארגונים ומוסדות ובהם: מוסדות "איילת השחר" ברמת הגולן, אשר יארחו את הפאנל שיעסוק בטיפול בבנות בסיכוי. בפאנל המרתק ייקחו חלק מיטב נשות המקצוע וראשי המוסדות. פינה מיוחדת בוועידה תוקדש לרב פרץ, מייסד וראש מוסדות "טל חרמון", אשר מחולל מהפכה של ממש עם חמישה מסגרות לבני נוער בסיכון. הרב פרץ אשר עוסק שנים רבות בתחום, נחשב לאחד המומחים הגדולים בהחזרת בני הנוער בסיכון למסלול החיים והדרך הנכונה. בנוסף, מתוכננים שורת פאנלים בנושא הכוון ורישום. עם צוות מקצועי המלווה את בני הנוער מהרחוב אל הישיבות והמוסדות. כמו כן, שותפים בוועידה רשת אורט בניהולו של המנכ"ל צביקה פלג, אשר פועלת למען בני הנוער בהקמת מסגרות ייחודיות ומגוונות המתאימות לכל אחד. מי שמנצח על הפעילות לבני הנוער החרדים הוא הרב מיכאל לייבוביץ' מנהל מגזר חרדי באורט, נציין כי תחת אורט פועלות 12 מסגרות מגוונות.

בנוסף, שיתוף פעולה הדוק מתקיים עם מוסדות 'אהל אשר' מייסודו ובניהולו של הרב שמעון רווח, מגדולי ומומחי החינוך והסיוע לבני הנוער. וכן עם מוסדות עטרת הלווים בראשות ראש הישיבה הרב יהושע לוי שליט"א, המהווים היום מודל מושלם של מוסד המטפל בבני נוער בסיכוי. כבר יותר מ-25 שנה שראש הישיבה מקדיש את כל זמנו למען בני הנוער, חזונו של ראש הישיבה הוא לאפשר לכל נער להתפתח בקצב שלו אבל עם דרך ברורה, לאפשר להם לבנות בתים של תורה ויראת שמים.

ישתתפו בוועידה • קרדיט: יח"צ

הצלחת מוסדות עטרת הלווים, היא מאות הבוגרים אשר בזכות פעילות הרב יהושע לוי שליט"א חזרו למסלול חיים ותורמים לחברה. עוד שותפים בכירים לוועידה השלישית של 'נוער בסיכוי', הינם המחוז החרדי של משרד החינוך בניהולה המקצועי והמוצלח של הגב' רות אלמליח. המחוז החרדי רואה בוועידה השלישית של נוער בסיכוי הזדמנות נדירה להתחבר לשטח ולחשוף את התוכניות הרבות ומגוונות שקיימות במחוז, בוועידה תוצג התוכנית 'עומקא דליבא', הפועל בהובלת הרב אלימלך פופר מפקח העל יסודי במחוז והרב נתנאל זליקוביץ מנהל הפרויקט המרהיב, העוסקת בתחום הקניית החיבור והזהות התורנית עם דגש על ימי הקורונה. בפיקוח המחוז החרדי מעל 450 אלף תלמידים מקדם יסודי עד תיכון, המחוז מפקח על 8,000 מוסדות חינוך עם צוות של 30 אלף עובדי הוראה, כאשר כלל המוסדות מלווים רוחנית ע"י גדולי ישראל, כל מוסד לפי קהילתו.

המחוז החרדי מעל 450 אלף תלמידים מקדם יסודי עד תיכון, המחוז מפקח על 8,000 מוסדות חינוך עם צוות של 30 אלף עובדי הוראה, כאשר כלל המוסדות מלווים רוחנית ע"י גדולי ישראל, כל מוסד לפי קהילתו.

כמו כן ייטלו חלק בוועידת "נוער בסיכוי 3", מוסדות בלומנטל שהינם חוד החנית לטיפול בבני הנוער. מגוון המסגרות במוסדות, נותנים מענה לכל סוגי הבחורים ובכך מבטיחים להם עתיד בטוח. פרויקט חדשני במוסדות בלומנטל הינו מענה לבני הנוער מעל גיל 18 בתוכנייה המקנה העמקת לימוד התורה, לצד רחישת מקצוע ופיתוח כישורי חיים המאפשר לבחורים בהמשך להתחתן ולבנות בתים לתפארת. בנוסף נוטלים חלק, מרכז ’בינו’ שהינו מרכז הכוון לנוער חרדי מתמודד המופעל מטעם עיריית ירושלים דרך אגף מנח"י.

מרצים ב"נוער בסיכוי" • קרדיט: יח"צ

גישתו של מרכז ’בינו’, הינו הגישה ההוליסטית כאשר כל תחומי הטיפול בנוער מרוכזים תחת קורת גג אחת. התוכנית עצמה נבנתה בשיתוף פעולה עם ראשי קהילות ורבנים, ביוזמת מחזיק תיק קידום נוער חבר מועצת העיר הרב צביקה אסולין ובניהולו המקצועי של הרב אלירן סומך. גם מוסדות קריית חינוך לבנים המוסד הוותיק ביותר בארץ ישראל לטיפול בנערים בסיכוי, העומד בראשות והנחיה רוחנית של ראש הישיבה הרב שאול דולינגר שליט"א, נוטל חלק בוועידת "נוער בסיכוי". המוסד מקנה לנערים דרך ארץ, יראת שמים, לימודים ברמה טובה, זאת לצד סדרת פעילויות חברתיות הכוללות שיטה חדשנית לטיפול במסגרת חוג פעילות ימית. עבור ראש הישיבה הרב דולינגר, כל תלמיד בקרית חינוך לבנים הוא כמו בנו שלו ממש, כך בחמלה וברגישות הוא מתנהג עם תלמידיו כבניו.

בנוסף, עשרות גופים מרכזיים ומובילים בתחום החינוך והנוער הנושר נוטלים חלק ושותפות בוועידות המקצועיות מבית "נוער בסיכוי".

הרשמו עכשיו>>>

 

נוער בסיכוי נוער שולים נוער נושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד