י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'אגד' מבקשת: להפסיק לשרת במאה שערים

ההתפרעויות האלימות בשכונת מאה שערים הובילו את מנהלי חברת 'אגד' לפנות למשרד התחבורה ולבקש: רוצים להפסיק לשרת את השכונה. פוגעים ברכוש ובנהגים שלנו • כל הפרטים, בפרסום ראשון

קורעים פרסומת מאוטובוס אגד החולף ליד מאה שערים
קורעים פרסומת מאוטובוס אגד החולף ליד מאה שערים

כבר מזה למעלה מחודש שחברת 'אגד' - חברת התחבורה המובילה בישראל אינה מספקת את שירותיה בשכונת מאה שערים בירושלים. זאת בעקבות פוגרומים והשחתת אוטובוסים החולפים בשכונה על-ידי 'סיקריקים'.

על רקע המחאות בכיכר השבת ובשכונת מאה שערים בחודשים האחרונים, בשל מעצרו של האברך בפרשת ספייס, חילולי הקברים בנצרת, יפו ואשקלון, ועוד - החליטו קבוצה מתושבי השכונה כי המאבק נגד החברה צריך להתעורר מחדש. הסיבה הפעם: פרסומות המתנוססות על האוטובוסים, "פרסומות שחץ" כהגדרתם, ולכן אין ראוי כי אוטובוסים עם פרסומות שכאלו ייכנסו לשכונה החרדית.

לדבריהם, חברת 'אגד' היא חברה המחללת שבת בשירותים מסוימים, ועל כן אין לקבל ממנה שירותים, ויש להקים מערך פרטי של תחבורה ציבורית עבור האזור.

אלא שהמאבק לא מתחיל ונגמר בדיבורים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר אחד מנהגי אגד שעשה את המסלול בשכונה עד לפני מספר שבועות: "קבוצת 'חרדים קיצוניים' הייתה מחכה באחת מתחנות האוטובוס וכשהדלת הייתה נפתחת הם היו עולים, לוקחים את פטישי החירום שנמצאים כחוק באוטובוס ומתחילים לנפץ את החלונות ולפנצ'ר את האוויר בגלגלים".

עוד עולה מאותה שיחה עם הנהג, כי גם הנוסעים סבלו מהתפרעויות של אותם תושבים, וכי רבים מהם ירדו מהאוטובוסים מבוהלים ומפוחדים.

בחברת אגד נעשו מאמצים להחזיר את השירות לתושבי השכונה, אך בכל פעם פרצו שוב ההתפרעויות נגד הנהגים והאוטובוסים. לכן, נכון לשבועות האחרונים, החברה אינה מספקת את שירותיה בשכונה.

דובר אגד, רון רוטנר, אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "לא יכול להימשך מצב עגום שכזה, בו הנהגים והנוסעים של אגד יהיו בסכנת חיים בגלל קבוצה מיעוטית וקטנה, שמחליטה ללא כל סיבה מיוחדת להתפרע נגד רכוש שהוא של המדינה".

עוד אומר רוטנר: "הפרסומות שמתנוססות על האוטובוסים הן לא פרסומות שחץ, אלא פרסומות רגילות שמתאימות אף לעין של הציבור החרדי".

בימים האחרונים החליטו באגד לפנות למשרד התחבורה בבקשה מיוחדת שלא להיכנס לתוך השכונה באופן סדיר וקבוע, ובכך למנוע את תוצאות הנזק וההתפרעות של אותם תושבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד