י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתוך 144 אתרים

פולין: בית העלמין העתיק בורשה זכה למענק להמשך שיפוץ ושיקום

בית העלמין היהודי ברחוב אוקופובה שברובע וולה בורשה בירת פולין בשמו "בית העלמין גנשא", או "דער גענשער בית עלמין", הוא בית הקברות היהודי השני בגודלו בפולין, החשוב שבכ-1400 בתי העלמין שבמדינה, ואחד מהגדולים ביותר בעולם. נוסד בשנת תקס"ו, המענק בסך 73,000 יורו יעמוד במרכז המאמצים להשלים את עבודות השיקום והשיפוץ שכבר החל במקום

פולין: בית העלמין העתיק בורשה זכה למענק להמשך שיפוץ ושיקום
בית קברות צילום: pixabay

מבין 144 אתרים היסטוריים שהתמודדו על קבלת מענק ממשרד התרבות הפלונית, זכה דווקא בית העלמין היהודי בוורשה, במענק של 73,000 יורו להמשך עבודות השיקום והשיפוץ שהחלו בו בשנים האחרונות.

בית העלמין היהודי ברחוב אוקופובה שברובע וולה בוורשה בירת פולין בשמו "בית העלמין גנשא", או "דער גענשער בית עלמין", הוא בית הקברות היהודי השני בגודלו בפולין, החשוב שבכ-1400 בתי העלמין שבמדינה, ואחד מהגדולים ביותר בעולם. נוסד בשנת תקס"ו.

בית הקברות מתפרס על פני שטח של כ-336 דונם, הוא בנוי במשבצות, מחולק ל-17 רחובות ו-72 שבילים, ומאכלס כ-200,000 קברים מסומנים, וכן קברי אחים של מתי גטו ורשה. בסך הכל קבורים בו כחצי מיליון יהודים, ובהם אישים בולטים רבים.

כיום מכוסים רבים מהקברים ומהקריפטות בצמחייה, לאחר שיהדות פולין, ובכללה יהודי ורשה, הושמדה בשואה. לאחר מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה הפסיק לפעול, שב בית הקברות ונפתח חלק קטן ממנו עוד פעיל, ומשמש את הקהילה הקטנה של היהודים שנותרו בעיר.

במהלך השואה נקברו בבית הקברות הרבה מנספי הגטו, חלק גדול מהם בלא מצבה וסימון קבר. כמו כן יהודים רבים מצאו בשטח בית הקברות הרחב מקומות מסתור בהם התגוררו לאורך זמן.

ורשא בית עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד