ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דרך הדואר

הרשות בבעיה: כיצד תעביר משכורות למחבלים הכלואים בישראל?

לאחר ההחלטה בישראל לאסור על תשלום משכורות למחבלים הכלואים בישראל ע"י הרשות הפלסטינית, ברשות שוברים את הראש כיצד לפתור את הבעיה, כשגם פתרון בדמות תשלום במזומן בדואר נתקל בבעיה

הרשות בבעיה: כיצד תעביר משכורות למחבלים הכלואים בישראל?
מחבלים בכלא. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

‏מחודש הבא הרשות הפלסטינית בבעיה עם המשך תשלום המשכורות למחבלים הכלואים בישראל והיא מנסה למצוא פתרון גם אם זמני להעברת משכורות למחבלים הכלואים בישראל, הפיתרון הזמני הוא לשלם במזומן דרך הדואר.

על פי הדיווח של גל ברגר בכאן 11, המהלך לא יפתור את הבעיה של הרשות מול ישראל, ישראל תמשיך לקזז מכספי המיסים שמעבירה לרשות סכום הזהה לזה שהיא משלמת לאסירים ומשפחותיהם.

‏התשלום דרך הדואר מגן על הבנקים בשטחים (לא רק פלסטיניים) מפני תביעות ו/או סנקציות ישראליות, יש צו ישראלי שמאפשר לעקל ולהטיל עונשים על גופים שמאפשרים תשלום משכורות למחבלים (לא רק בנקים) והצו הזה בתוקף מדצמבר.

הבנקים הודיעו לרשות שאין להם כוונה לפיכך להמשיך לשמש אכסניה לחשבונות אסירים, ‏הבנקים בשטחים גם סגרו/הקפיאו חשבונות ששימשו משפחות אסירים לקבל את משכורות האסירים, ובחלק מהמקרים המשפחות רוקנו את החשבון מחשש לעיקול הכספים, כך מציין גל ברגר.

‏בדצמבר האחרון הרשות הפלסטינית שילמה את המשכורות לאסירים קדימה ל-3 חודשים (ינואר-מרץ), אלא שעוד שבועיים מגיעים לסוף מרץ ונשאלת השאלה איך משלמים משכורות לאסירים מאפריל ואילך - זו הסיבה שהכיוון המסתמן הוא לשלם להם דרך הדואר, במזומן

הדואר לא מחובר למערכת הבנקאית העולמית, והבנקים כבר הודיעו לרשות שאין להם כוונה להמשיך להיות צינור במישור הזה, הרשות בבעיה, היא לא מוכנה להפסיק לשלם משכורות לאסירים, גם לו רצתה לא הייתה יכולה להפסיק לשלם משכורות לאסירים בלי שהדבר ייצר לה זעזועים פנימיים.

גל ברגר מצטט אסיר ביטחוני: "מה שאתם לא מבינים זה שהדבר היחיד שעוד נותן לרשות הפלסטינית תמיכה ברחוב זה היכולת שלה לשלם משכורות. לפקידים, למנגנונים, לקבוצות פריבילגיות, לאסירים. בלי המשך תשלום משכורות - הרשות היא כלום ושום דבר, אין לה בסיס תמיכה ואין לה זכות קיום".

‏גורם אחר בתחום האסירים הפלסטיניים טען: "אם הרשות לא תשלם לאסירים ולמשפחותיהם, ייכנסו גורמים אחרים שישלמו להם כמו איראן או חמאס. זה מה שאתם רוצים?"

כך או כך הרשות לא מתכוונת להפסיק לשלם לאסירים ומשפחותיהם. גם במחיר של סנקציות ותביעות כספיות נגדה בישראל/בארה"ב, ‏18. וכך נוצר המצב הבא, הרשות משלמת, האסירים מקבלים, ישראל מקזזת, הבנקים ניטרלו עצמם מהמשוואה, עכשיו הדואר יהיה על הכוונת.

הרשות הפלסטינית אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד