י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זורקים רימון בנגמ"ש

ההימור של לפיד: הולך על הראש של המפלגות הקטנות בשמאל

בעוד בגוש הימין נראה כי המפה מסתדרת לקראת הישורת האחרונה, דווקא בגוש השמאל נדמה כי אחד רומס את השני. לפיד מהמר או שמא לא מתגבר והולך על הראש של כחול לבן ובמפלגת העבודה חוששים ומאיימים להפיץ סרטוני זיגזג של לפיד | כיצד יסתיים ההימור של לפיד בגוש?

ההימור של לפיד: הולך על הראש של המפלגות הקטנות בשמאל
יאיר לפיד צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

9 ימים לבחירות, גם יאיר לפיד כמו ראש הממשלה נתניהו בצד הימני, פותח בקמפיין על ראשן של המפלגות הקטנות בגוש השמאל ומסתכן באפשרות כי אלה לא יעברו את אחוז החסימה והוא יישאר ללא גוש.

ב'יש עתיד' שיגרו אסמס למצביעי השמאל: "מפגלות עם 5 מנדטים לא מחליפות שלטון ומפלגות עם 6 לא מצילות את הדמוקרטיה. שינוי גדול עושים רק עם יש עתיד גדולה", כתבו.

לפיד מכוון כנגד 'כחול לבן' ו'מרצ', האחרונה גם בימים אלה על גבול אחוז החסימה, ואילו כחול לבן היית בתחילת הדרך קרובה לאחוז החסימה וכיום מתייצבת מעט גבוה יותר עם חמישה מנדטים בסקרים האחרונים.

במהלך של לפיד הוא אף מסתכן כי שתיהן לא יצלחו לעבור את אחוז החסימה, מהלך שיסייע דווקא לגוש הימין דרך חלוקת  המנדטים בחוק באדר עופר ושמא יבטיח את ניצחון ה-61 לבנימין נתניהו.

גורמים במפלגת 'העבודה' שיגרו איום ברור כלפי 'יש עתיד': "הכנו קמפיין שלם על הזיגזגים של יאיר לפיד לאורך השנים. ערמות של סרטונים. נכון לעכשיו, הקמפיין נגנז", אמר אותו גורם, ואיים, "אם לפיד ימשיך לנהוג בחוסר אחריות כלפי הגוש, לא נהסס להשתמש בחומרים".

במקביל, יו"ר כחול לבן מאמין שבימים הקרובים הוא צפוי להתחזק פוליטית ומנסה לגייס קולות ממפלגת העבודה: "אני מייצג את הערכים של תנועת העבודה, אחדות העבודה, מפאי על הקווים המדיניים חברתיים והתפיסה הכלכלית שלה. שמרב מיכאלי תראה במעשים שלה במה היא רבין. האם רבין היה מסכים למס. 7? אני מניח שלא", אמר הערב גנץ.

בימים האחרונים קראה כמה פעמים מרב מיכאלי שלא להצביע לכחול לבן, בכל שהיא טוענת שגנץ יהיה הראשון להיכנס לממשלת נתניהו הבאה: "מזימת אפריל שכחול לבן מדברים עליה היא מזימת אפריל שעבר - כשהם הבטיחו להחליף את נתניהו ונתנו לו עוד לגיטימציה", כתבה בטוויטר השבוע.

הערב אמרה מיכאלי: "העובדה ומרצ הן מפלגות. כחול לבן היא רשימה שקמה כי מישהו בא לו להקים רשימה. כחול לבן היא שאריות שאין להן אידיאולוגיה".

יאיר לפיד גוש השמאל מפלגת כחול לבן מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד