י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות ביטול הטיסה

כספית חושף: נתניהו הורה לבצע דבר "מוגזם על גבול הטירוף"

העיתונאי בן כספית חושף כי כשטיסתו לאמירויות התעכבה, הורה ראש הממשלה נתניהו לסגור את המרחב האווירי בין ישראל לירדן ולא להתיר לטיסות שבאות מירדן או אליה לעבור במרחב האווירי של ישראל

כספית חושף: נתניהו הורה לבצע דבר "מוגזם על גבול הטירוף"
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

לפני שלושה ימים, ביום חמישי שעבר, היה אמור לטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בזק באיחוד האמירויות, אולם בשל מריבה עם הירדנים שהובילה לסירוב מצידם שמטוסו של ראש הממשלה יעבור בשטחם האווירי, הטיסה בוטלה.

כתב מעריב, בן כספית, חושף כי כשטיסתו לאמירויות התעכבה, הורה ראש הממשלה נתניהו לסגור את המרחב האווירי בין ישראל לירדן ולא להתיר לטיסות שבאות מירדן או אליה לעבור במרחב האווירי של ישראל. בציוץ בטוויטר כתב בן כספית כי "נתניהו עשה את זה בלי להתייעץ או להודיע למשרד הביטחון או החוץ, בלי להיוועץ בקבינט, במוסד או בשב"כ".

לדבריו, ‏"הוא הנחית את ההוראה דרך משרד התחבורה ישירות לרשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית. הבכירים שם הזדעזעו. הם "שיחקו על זמן", ביקשו לשקול שוב, ביקשו את ההוראה בכתב. בשלב מסוים הודיע מזכיר הממשלה ברוורמן שההוראה בתוקף ויש לבצעה.

בן כספית מספר כי "לקח כשעתיים וחצי כדי "להוריד" את לשכת רה"מ ‏מהסיפור הזה שמשמעותו המדינית עצומה: הפרה בוטה של הסכם השלום, פגיעה במספר רב של מדינות, קווי תעופה, מטוסים שכבר יצאו או שנמצאים באוויר וכו' וכו'".

עוד טען בן כספית, כי "הירדנים מעולם לא התנגדו למסלול הטיסה של נתניהו לאמירויות. הם היו חכמים יותר ופשוט עיכבו את המטוס האמירתי שאמור היה ‏להטיס את נתניהו לאבו-דאבי, כשנחת והמתין ברבת-עמון. זה לא עזר לשכך את זעמו של ראש הממשלה ש"שלף" הוראה שמוגדרת בידי גורמי בטחון וגורמים מדיניים כ"מופקרת על סף הטירוף", עד שנרגע כעבור כשעתיים".

בנימין נתניהו ירדן איחוד האמירויות בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד