י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המנכ"ל המוערך מדבר

משה בר סימן טוב: "במגפות אין זבנג וגמרנו"

"לא כל מה שחשבנו כאנשי מקצוע התקבל אבל ההחלטות התקבלו בשיח. הפוליטיקאים צריכים לשכלל הכל בבסיס מערך קבלת ההחלטות ואני הרגשתי שכך עשו". כך אומר משה בר סימן טוב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות בגל הראשון של הקורונה. עם זאת לדבריו, "במעלה הדרך כשהחליטו לעשות עוד ועוד החרגות הוירוס התפשט"

משה בר סימן טוב: "במגפות אין זבנג וגמרנו"
משה בר סימן טוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב הזכור לכולנו מראשית ימי הקורונה, התארח היום (ראשון) בכנס שערך עיתון 'בשבע' והתייחס למגיפה שלעינינו לכאורה הולכת ודועכת, הודות לחסדי השי"ת כמובן ולמבצע החיסונים שנושא פרי.

בראשית דבריו אמר בר סימן טוב: "אנחנו מצטיינים ביכולת לרכז מאמץ בצורה מאוד אינטנסיבית אבל רק לזמן קצר. אבל במגפות אין פתרון של זבנג וגמרנו. המגפה דרשה ועודנה דורשת התאמות באורחות החיים של כולנו, אין אפשרות להפריד ולבודד אוכלוסייה ספציפית כך שאף אחד לא בטוח עד שכולם בטוחים. לאור כך חייב לקיים חוק אחד לכולם - הכלה של מערכת אחידה של כללים על כלל האוכלוסייה".

בר סימן טוב בכנס 'בשבע'. צילום: מאיר אליפור.

עוד סיפר המנכ"ל לשעבר המוערך מאוד מימין ומשמאל, "ההחלטות שהתקבלו לאורך התקופה בה שימשתי כמנכ"ל המשרד היו ענייניות. לא כל מה שחשבנו כאנשי מקצוע התקבל אבל ההחלטות התקבלו בשיח. הפוליטיקאים צריכים לשכלל הכל בבסיס מערך קבלת ההחלטות ואני הרגשתי שכך עשו. במעלה הדרך כשהחליטו לעשות עוד ועוד החרגות הוירוס התפשט. הפוליטיקאים צריכים לעשות את המדרג של מה חשוב יותר ומה חשוב פחות אבל בסוף הוירוס עיוור לכך וכל מקום ששמנו הרבה אנשים הסיכוי להתפשטות גדל".

לדבריו, "החיסונים הביאו אותנו לשליטה על המגיפה אבל עדיין ישנם שאלות ללא תשובות כמו אוכלוסית הילדים שלא מחוסנת, משך הזמן שהתגובה החיסונית מחזיקה וכמובן שאלת המוטציות ועמידותן לחיסון".

בר סימן טוב שנקט מדיניות שמרנית ומחמירה טוען כי לאור הנתונים הנוכחיים: "צריכים לשחרר את הפעילות של המשק אבל בזהירות זה כנראה יקח עוד הרבה זמן אבל האירוע הופך מאקוטי לכרוני".

משה בר סימן טוב קורונה כנס בשבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד