ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מה חושב הציבור; הקורונה מאחורינו?

9 ימים לפתיחת הקלפיות: ממשלת 61 למתנגדי נתניהו כולל בנט

סקר חדש שמתפרסם אמש, מבין האחרונים שיורשו להתפרסם במסגרת הסבב הנוכחי, ממשלת שמאל-ימין, בכיכובו של נפתלי בנט, או בחירות חמישיות. יהדוה"ת שומרת על כוחה, הציונות הדתית מזנקת ואילו ש"ס נחלשת | ומי המתאים להרכיב את הממשלה אם לא נתניהו • הנתונים

9 ימים לפתיחת הקלפיות: ממשלת 61 למתנגדי נתניהו כולל בנט
הדפסת פתקי הצבעה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שבוע וחצי ליום הבוחר, סקר 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, בדק בקרב כמה מאות אזרחים, אילו​ הבחירות היו​ היום, למי היית מצביע? מהתוצאות עולה כי מפלגת 'הליכוד' היתה זוכה ב-28 מושבים בכנסת ה-24, 'יש עתיד​' ב-20, 'ימינה'​ ב-11, 'תקווה חדשה' שוב חד ספרתית עם​ 9 מושבים.

'הרשימה המשותפת​' זוכה ב-8 מושבים בית הנבחרים הישראלי, 'ישראל ביתנו'​ ב-7, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 ח"כים, לעומת ש"ס שנחלשת מ-9 מושבים כיום ל-6 לפי סקר זה. 'הציונות הדתית' של סמוטריץ ובן גביר מפתיעה עם נתון מרשים - 6 מושבים. 'העבודה' נשארת גם היא הרחק מאחוז החסימה עם​ 6 מושבים.

בתחתית מעל אחוז החסימה נמצאות, המפלגות 'מרצ', 'כחול לבן' ורע"מ של ח"כ מנסור עבאס עם 4 מושבים כל אחת.

המפלגה 'הכלכלית' של ירון זליכה הרחק מאחוז החסימה עם נתון של (2.1%) מסך המצביעים.

מפת הגושים לפי תוצאות הסקר: הגוש להחלפת נתניהו משיג 58 מושבים כולל 'הרשימה המשותפת'. ואילו גוש נתניהו משיג 47, 'ימינה' של בנט שלא פסלה אף צד, עם 11 מושבים ורע"מ עם 4.

לפי התוצאות, אם נפתלי בנט חובר עם 11 הח"כים שלו לגוש השמאל, הרי שיש להם 61 בדיוק גם ללא הח"כים הערביים ומידה ובנט בוחר בגוש נתניהו, זה עדיין לא מספיק שכן לנתניהו יהיו רק 58 ממליצים ויזדקק לארבעת הח"כים הערביים של 'רע"מ' בכדי להשיג 62 ממליצים אצל נשיא המדינה, אולם ראש הממשלה כבר הצהיר כי לא יעשה כן.

משתתפי סקר 'חדשות 13' שערך פרופ' קמיל פוקס, נשאלו, מי המתאים ביותר לראשות הממשלה? 35% מהם השיבו כי בנימין נתניהו המתאים ביותר.​ 21% השיבו כי יאיר לפיד מתאים יותר, ואילו גדעון סער זכה ב-12% תמיכה לתפקיד. אחרון חביב - נפתלי בנט עם 10%.

שאלה נוספת שנשאלו משתתפי הסקר, ובמקרה שנתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה - מי המועמד המועדף עליך לראשות הממשלה? 27% מעדיפים את יאיר לפיד, 23% את נפתלי בנט, 19% את גדעון סער ואילו 18% השיבו כי אף אחד מהם אינו ראוי לתפקיד.

62% השיבו כי אין סיכוי שישנו את הצבעתם, 38% השיבו כי ישנו סיכוי שישנו את הצבעתם ביום הבחירות.

מבין אלה שטרם החליטו, נשאלו "מתי תחליט כיצד להצביע?". 41% השיבו כי יחליטו ביום ההצבעה, 33% עד 24 שעות לפני ההצבעה, אילו 26% השיבו כי יגבשו החלטה בשבוע הקרוב.

"האם אתה חושב שהקורונה מאחורינו?", נשאלו משתתפי הסקר. 49% סבורים כי ייקח עוד זמן​, 28% השיבו בנחרצות כי הקורונה עדיין לא מאחורינו, 16% השיבו כי הקורונה מאחורינו.

סקר חדשות 13 וקמיל פוקס נערך היום 14.3.2021 והוא כלל 707 נשאלים, מהם 603 באוכלוסיה היהודית ו-104 בחברה הערבית. התשאול האינטרנטי באוכלוסיה היהודית נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול הטלפוני החברה הערבית נערך על ידי מכון המחקר סטט נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה היא 3.6%.

סקר מנדטים קמיל פוקס ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד