י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי 17 שנים זה עבד

הפתרון לבעלים מעגנים? הפגנות מתחת הבית ולחץ ברשתות החברתיות

לאחר הפגנות גדולות כמה שבועות ברציפות לצד לחץ כבד ברשתות החברתיות החרדיות בניו יורק, ג'ף חאפיף מפלאטבוש, נתן לאשתו גט אחרי שבע עשרה שנות עיגון

הפתרון לבעלים מעגנים? הפגנות מתחת הבית ולחץ ברשתות החברתיות
המעצר בפלטבוש צילום: Yeshiva world news

בתום שבוע של התפתחויות דרמטיות, גבר שהחזיק את אשתו עגונה במשך 17 שנים נתן סוף סוף לאשתו גט. ג'ף חאפיף נתן את הגט אתמול (ראשון) בשעות הבוקר, הודות לכמה רבנים מהקהילות הספרדיות בפלאטבוש והלחץ הגדול ברשתות החברתיות, לצד מחאות מידי ערב מחוץ לביתו, שגרמו ללחץ גדול על הבעל הסורר שלבסוף  העניק גט לאשתו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשך כמה ימים רצופים התקיימו הפגנות ליליות מחוץ לביתו של הגבר המעגן, בשבוע שעבר ההפגנות גדלו ובמקומן ההאשטג #FreeEvet הפך לוויראלי ברשתות החברתיות. אנשים שיש להם השפעה ברשתות החברתיות עם אלפי עוקבים קידמו קמפיין נגד הבעל המעגן.

בינתיים, במהלך 17 השנים האחרונות, האיש נישא לאישה שנייה (לא ברור באיזה היתר הלכתי). הוא נעצר ביום חמישי האחרון בגין תקיפת אשתו השנייה וילדיו, אולם לאחר חקירה, ג'ף חאפיף שוחרר ממעצר וביום ראשון קיים פגישה עם רבנים מקומיים - כולל הרב אלי מנצור מרבני הקהילה החרדית הספרדית, שם הניח את הגט לאשתו.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי זהו רק מקרה מני רבים, מקרי גירושין שניתנו בשבועות האחרונים באזור פלאטבוש, עגונות שקיבלו גט בעקבות קמפיינים שהועלו ברשתות החברתיות, שהביעו תמיכה בנשים שבעליהן עיגנו אותן.

אחד ממובילי המחאה מתחת לביתו של המעגן, הוא העסקן והפעיל, אשי טישלר מברוקלין, שהוביל הפגנות עם מאות אנשים מתחת לבית של המעגן, בנוסף קמפיין גדול ברשתות החברתיות יחד עם שיימינג לבעל גרם לו לתת גט, גולשים ברשתות החברתיות מתכננים הפגנות ושיימינג לבעלים מעגנים, דבר שיגרום להם לתת גט לנשותיהם כי אחרת הם לא יוכלו לצאת לרחוב בלי שכל אדם בשכונה ינעץ בהם מבט חודר ויבייש אותם בפומבי בקריאה לתת גט לעגונה.

בנוסף ארגון getORA, ארגון אמריקאי שעוזר לשחרר נשים עגונות, עמל להביא מפגינים רבים ככל האפשר, המפגינים הם מתנדבים שמפגינים מחוץ לבתי הבעלים מעגנים, הארגון זוכה לתמיכה רבנית והוא הצליח בס"ד להשיג גיטין לנשים רבות, בהם מקרים שהוגדרו כמסובכים מאוד, כמו נשים שבעליהן היגרו למדינות אויב כמו איראן ותימן.

פלטבוש אשה עגונה סרבן גט גט גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד