י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמה יהודים נפטרו?

שנה חלפה מפרוץ המגיפה: כך התייחסו באירופה

לפני שנה פרצה מגיפת הקורונה. צרפת וספרד נכנסו לסגר, ראש ממשלת בוריס ג'ונסון התמהמה ו"הסכים" לבסוף לאסור כינוסים המוניים כאשר מספר המתים בבריטניה מהנגיף הגיע ל-21. לפני כשנה דיווחנו ב'בחדרי' על 34 מתים מקרב הקהילות היהודיות וכיום אנו עומדים כבר על מעל 600 קורבנות יהודיים

שנה חלפה מפרוץ המגיפה: כך התייחסו באירופה
שוטרים בריטיים בעידן הקורונה צילום: unsplash

אתמול (ראשון) מלאה שנה מאז התחילו הבריטים לאט לאט לראות את ההשפעה ההרסנית של נגיף הקורונה, בעוד שהמדינה הייתה רחוקה עוד חודשים משיא הגל הראשון שלה באפריל 2020, מספר המתים היומי בבריטניה מקורונה, עמד על עשרה בלבד, וכלל את סך המתים כמעט פי שניים עד ל-21. עברה שנה ובריטניה כיום עם מעל 125,000 מתים.

ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון אסר לבסוף על התכנסויות המוניות, אך הבריטים עדיין לא הבינו מה קורה, והם חגגו בפסטיבל צ'לטנהאם.

אף על פי שאמצעי הסגר הדרקוניים עדיין לא היו, הבריטים צפו בשכניהם האירופיים - שכבר סבלו ממתים רבים, בראשם איטליה שספגה את הקורונה בעוצמה אדירה, בצרפת לפני שנה, כל המקומות הציבוריים הלא חיוניים כגון מסעדות, חנויות ובתי קפה נסגרו מאחר שמספר המתין מנגיף הקורונה עלה ל-91.

בינתיים בספרד שם 120 איש מתו מקורונה ולמעלה מ-5,700 נדבקו - נאסר על התושבים לצאת מבתיהם למעט עבודה או לקנות מצרכים. כך בסקירה מעניינת של ה'דיילי מייל' הבריטי.

בבריטניה קונים מבועתים מיהרו לאגור סחורות ב- 14 במרץ, כאשר המוני בריטים פשטו את רשתות המזון, ספרד סגרה גם את כל המסעדות, הברים, בתי המלון, בתי הספר והאוניברסיטאות בפריסה ארצית, וחנויות אחרות שאינן חיוניות.

שנה עברה ואיטליה וספרד ובריטניה מנסות להתאושש, איטליה עם מעל 100,000 מתים, בריטניה עם מעל 125,000 מתים, וספרד עם מעל 70,000 מתים.

בכל הנוגע לנפטרים יהודים, דיווחנו לפני שנה על 34 יהודים שנפטרו מנגיף הקורונה בתוך הקהילה היהודית הבריטית, בינתיים עברה שנה, והקהילות היהודיות בבריטניה עם כ-600 נפטרים.

בריטניה קורונה צרפת איטליה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד