י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתום קרב צמוד

הצצה לפנים והשמות של צמרת הטרור: ומי היחיד שהצטלם עם מסכה

קרב צמוד התנהל בבחירות האחרונות להנהגת חמאס ברצועה | בסופו של דבר יחיא סינוואר נבחר למנהיג הארגון בעזה ולראשונה אף נכנסה אישה לרשימת החברים בלשכה המדינית

הצצה לפנים והשמות של צמרת הטרור: ומי היחיד שהצטלם עם מסכה
יחיא סינוואר צילום: דוברות חמאס

כל המי ומי בצמרת חמאס בהנהגת חמאס עזה הלשכה המדינית של עזה הצטלמו יחד, כולם בפנים חשופות חוץ מאחד, מרוואן עיסא, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, שלרגל התצלום המשותף הקפיד על מסיכת קורונה.

התיעוד של חמאס מגיע לאחר קרב צמוד בבחירות האחרונות שנערכו בשבוע שעבר, אז ניצח יו"ר חמאס המכהן יחיא סינוואר, אך אולי-תוצאה מפתיעה בבחירות הפנימיות של חמאס מגלות, כי ג'מילה אל-שנטי מעזה היא האישה הראשונה שנבחרה כחברה בלשכה המדינית של הארגון, הדרג הגבוה של ההנהגה, כך דיווחה נורית יונתן בכאן 11.

על פי הדיווח של גל ברגר, בבחירות הפנימיות בחמאס לראשונה נבחרה אישה כחברה בלשכה המדינית של הארגון בעזה (הדרג הגבוה של ההנהגה). בחמאס פרסמו את התוצאות הרשמיות של הבחירות הפנימיות לארגון ברצועת עזה.

מתוך הטוויטר של גל ברגר

כפי שדווח בשבוע שעבר, יחיא סינוואר נבחר למנהיג הארגון בעזה (ראש הלשכה המדינית בעזה, בז'רגון חמאס). חליל אל-חיה נבחר לסגנו. ג'מילה א-שנטי, ששימשה חברת פרלמנט בעבר, נבחרה גם היא לחברת הלשכה המדינית והיא תהיה האישה הראשונה בתפקיד זה, לצד 14 גברים. א-שנטי היא האישה גלויית הפנים בתמונה. האישה השנייה, השמאלית, היא ראש תנועת הנשים בחמאס שאינה משמשת כחברה בלשכה המדינית.

כזכור מקורות בחמאס אמרו ל'כאן חדשות' כי יחיא סינוואר יהיה חייב להשתנות ולעדכן את מדיניותו לאור האופוזיציה שנשמעה נגדו מתוך חמאס. "זה לא אותו סינוואר מהיום, זה סינוואר חדש. הוא מקוצץ כנפיים וקיבל הרבה פחות קולות מכפי שקיבל בבחירות הקודמות ב-2017", אמרו המקורות.

לטענתם, הקרב שהתנהל בצמרת חמאס על תפקיד מנהיג חמאס לארבע השנים הקרובות היה אמיתי ולא מצג שווא של דמוקרטיה. "מה חשבתם, שרק אצלכם יש דמוקרטיה? גם אצלנו יש דמוקרטיה וגוונים שונים. אנחנו לא זוכרים עימות כזה בעבר כמו שהיה ביממה האחרונה. הייתה אפשרות אמיתית שסינוואר יפסיד את הבחירות".

חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד