י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נצחון לרוכבי הדו-גלגלי: תעריפי הביטוח יירדו

ועדת השרים לעניני חקיקה אישרה את הצעת החוק שתכליתה להוריד את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי. החוק יועמד לקריאה טרומית ביום ד'

נצחון לרוכבי הדו-גלגלי: תעריפי הביטוח יירדו
דוברות זק"א

סוף סוף: הישג במאבק האופנוענים להורדת תעריפי ביטוח. ח"כ פאינה קירשנבאום הגישה הצעת החוק אשר מיועדת לפתור את מצוקת רוכבי האופנועים והקטנועים בישראל ולהביא להורדה משמעותית בתעריפי הביטוח. ובכן ועדת השרים לעניני חקיקה, אשר התכנסה אתמול לדון בהצעת החוק, אישרה אותה ותעביר את ההצעה לקריאה טרומית בכנסת כבר ביום ד' הקרוב.

לדיון בועדה קדמה פעילות אינטסיבית של ראשי מטה המאבק, של השדולה הדו-גלגלית בכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) ושל מגישת הצעת החוק, ח"כ קירשנבאום, אשר גייסה חברי כנסת נוספים ממפלגתה, ישראל ביתנו. דומה כי מאבק הרוכבים פורט על הנימים הנכונים בקרב חברי הכנסת, אשר רואים את מצוקת הרוכבים כבעיה חברתית. לא פחות מ-39 חברי כנסת, רבים מהם מהקואליציה, חתמו על הצעת החוק טרם הדיון בועדת השרים.

ההצבעה בועדת השרים התקבלה בשמחה מובנת בקהילת הרוכבים, אם כי בפורומים השונים נשמעו קריאות להמשיך במאבק ולא להכנס לשאננות. "שר האוצר צפוי עוד להציב התנגדות", אמרו ראשי המאבק. כמו כן, עדיין לא ברורה המשמעות הכלכלית המעשית של הצעת החוק, על פיה יעמוד הפול על גרעון שלא יפחת מ-8%. אבל אין ספק כי אם החוק יועבר כלשונו מדובר בהורדה משמעותית בתעריפי הביטוח, בשיעור העשוי להגיע לאלפי שקלים. אם וכאשר יתרחש הדבר יהיה בכך משום זריקת עידוד חיונית לענף, הנאנק כיום תחת שפל חריף.

יש לציין כי יחד עם ההחלטה על העברת החוק להמשך תהליך החקיקה, הוחלט על הקמת ועדה מקצועית בראשות שר המשפטים יעקב נאמן, כדי לבחון היבטים שונים של הצעת החוק והשלכותיה. לא מן הנמנע כי עד שיובא החוק לקריאה שניה ושלישית במושב החורף של הכנסת יוכנסו בו שינויים.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד