י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלוחמה החשאית תסלים?

צפו: איראן מפרסמת תיעוד ומשגרת מסר מאיים לישראל

על רקע האצבע המאשימה שמפנים באיראן לישראל על פגיעה בספינת משא איראנית וכן הדיווחים כי מאז 2012 פגעה ישראל בלפחות 12 אוניות איראניות שהעבירו נפט או נשק, באיראן מגיבים עם תיעוד שחושף את ארסנל הטילים הימיים שברשותם | צפו

צפו: איראן מפרסמת תיעוד ומשגרת מסר מאיים לישראל
התיעוד מאיראן צילום: מתוך הסרטון

על רקע האשמות שמטיחה איראן בישראל על שביצעה "פעולת טרור" נגד ספינת משא איראנית בימים האחרונים והדיווח בעיתונות הזרה על כך שמ-2019 מבצעת ישראל מלחמה חשאית בים נגד ספינות איראניות, מתפרסם היום (שני) בתקשורת האיראנית תיעוד של ארסנל הנשק הימי שברשותה.

בחשבון הטוויטר של אינטלי טיימס מובא תיעוד בו איראן חושפת את ארסנל הטילים הימיים ושאר אמצעים אלקטרוניים ללוחמה ימית. תזמון הפרסום כאמור, על רקע הדיווחים על המלחמה החשאית שמתנהלת, במרחב הימי, בין ישראל לאיראן.

העולם נחשף למלחמה הימית החשאית בין המדינות לאחר שספינה בבעלות ישראלית נפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן לפני מספר שבועות, בחבלה המיוחסת לכוח של משמרות המהפכה האיראנים.

בהמשך פורסם לפי בכירים ישראלים כי לא מדובר בנקמה על חיסולו של אבי תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פח'ריזאדה בפאתי טהרן, חיסול אותו מייחסים באיראן לישראל, אלא כתגובה על פעולה חשאית אחרת שביצעה ישראל נגד נכסים איראנים.

כלי השיט שהותקף זו ספינה השייכת לחברה ישראלית "הליוס ריי", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. הספינה שטה תחת דגל איי בהאמה והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, לאחר הפיצוץ היא נאלצה לשוב על עקבותיה. הצי החמישי של ארצות הברית, שבסיסו בבחריין, הודיע לאחר הפיצוץ כי הוא עוקב אחר המצב.

איראן טילים מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד