י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפסקת החל"ת

דאגה: מחודש יוני צפוי להיווצר לחץ של מבקשי עבודה

לאחר תקופה ממושכת בה ניתנו תשלומים עבור עובדים שיצאו לחופשה מהעבודה, מחודש יוני רבים יורגלו למציאות בה כסף לא מוזרם לחשבונם מדי חודש בחודשו • החשש: רבים יאלצו להישאר במעגל האבטלה, בשל לחץ עצום ותחרות קשה בין מבקשי העבודה • מומחי התעסוקה מזהירים ''אל תהיו שאננים, מהרו לחפש עבודה כבר מעכשיו"

דאגה: מחודש יוני צפוי להיווצר לחץ של מבקשי עבודה
הכוונה תעסוקתית צילום: יח"צ

השנה האחרונה עמדה אצל רבים מקרב ציבור העובדים בסימן חל"ת. רבים אולצו לעזוב את מקום עבודתם הקבוע, כאשר הביטוח הלאומי השלים להם חלק מההכנסה החודשית.

אולם העדויות מהשטח יודעות לספר כי מגמה זו אינה בהכרח הייתה בעוכריהם של היוצאים לחל"ת. חלקם ראו בכך אפשרות לצאת לחופשה, שהסתדרה היטב עם המציאות שבה הילדים נותרו בבית בשל סגירת מוסדות הלימוד.

כעת נוצר חשש כי בעקבות הפסקת תשלומי החל"ת בחודש יוני הקרוב, ייווצר לחץ עצום של מבקשי עבודה על גופי התעסוקה השונים, כאשר לא יתאפשר לתת מענה הולם עבור כולם יחד.  מעסיקים רבים מחפשים עובדים בימים אלו, אך ישנם כאלו המעדיפים להישאר בבית ולקבל את תשלום החל"ת, אך ביוני הקערה צפויה להתהפך. בעקבות הפסקת דמי החל"ת, כמות מבקשי העבודה תגבר מאוד, ויווצר עודף היצע של עובדים בשוק והוא עשוי לפגוע בסיכויים להתקבל למקום עבודה.

מרכזי מפתח המופעלים על ידי זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים נותנים בשגרה הכוונה תעסוקתית למגזר החרדי, וכעת מתריעים מפני התופעה וכבר נערכים ליום שאחרי. בימים אלו הם מגבירים את מתן השירותים הייחודיים על מנת לעודד עובדים הנמצאים בחל"ת לאתר מקומות עבודה במהירות, בטרם הביקוש מצד מחפשי העבודה יגבר באופן משמעותי.



ייעוץ תעסוקתי • קרדיט: יח"צ

ביצירת קשר עם אחד מסניפי מפת"ח, ניתן להיות זכאים להטבה משמעותית באבחון להכוונה מקצועית או ללימודים. האבחון המורחב של מכון פילת, כולל אבחון ממוחשב מקיף ומעמיק וכן שיחה עם פסיכולוג תעסוקתי. עלות האבחון במקור עומדת על סך 1200 ש"ח ומשתתפי מפת"ח יזכו לסבסוד ענק וישלמו תמורתו 80 ש"ח בלבד.

כמו כן, מפת"ח עורכים למשתתפים, קורס עריכת קורות חיים מקצועית ובו ניתן ללמוד כיצד להרשים מעסיקים פוטנציאליים בעזרת מספר טיפים קטנים וחשובים ועל ידי כך להגדיל את סיכויי ההצלחה להתקבל למשרה הנכספת.

בנוסף, ארגון מפת"ח מתפעל לוח משרות מתעדכן ובו מגוון הצעות עבודה במבחר תחומים, שיכולים להתאים עבור כל אחד ואחת.

שלום בוקובזה, מנכ"ל מיזם למעשה המפעילה את מרכזי מפת"ח מזהיר מפני השאננות שאופפת את הציבור וקורא לחשוב על העתיד המקצועי כבר עכשיו. "אנשים לא ממהרים לחזור למקומות העבודה שלהם וכן לא עושים מאמץ לחפש עבודות חדשות והם עלולים להיזכר בזה מאוחר מדי כשהתחרות על המשרות הפנויות תהיה בשיאה".

"אנחנו בארגון עושים הכל כדי לעודד את המגזר החרדי להשתלב במשרות בכירות ומכובדות, בפרט בתקופה הנוכחית". הוא מוסיף כי "הנחנו את הצוותים שלנו בכל המרכזים, להיערך היטב למצב ולתגבר את השירות במידת הצורך. בציבור החרדי ניכרת עלייה בשיעור התעסוקה ברבעונים האחרונים. אנו צופים כי המגמה תימשך ביתר שאת בתקופה הקרובה ואנחנו ערוכים לכך בהתאם".

מפתח הכוון תעסוקתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד