י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סירב להתייאש

צפו: הפלסטיני ששומר בולים מתקופת "פלשתינה"

תחביבו של עו"ד ג'בראיל אבו ג'הל העזתי בן ה-67 הוא לאסוף בולים. בהיותו בן 10 החל לאסוף את הבולים ממכתבים ששלחו קרובי משפחתו שעבדו בעולם הערבי | צפו

צפו: הפלסטיני ששומר בולים מתקופת "פלשתינה"
בולים / אילוסטרציה צילום: pixabay

ג'בראיל אבו ג'הל נראה במבט ראשון אזרח עזתי נורמטיבי לכל דבר. בימים כתיקונם הוא מוכר בסביבתו כעורך-דין, אך רק מעטים יודעים כי מביתו במרכז עזה עמל אבו-ג'הל בקדחתנות על תחביב מאוד לא שגרתי בימינו - איסוף בולים.

את תחביבו החל אבו-ג'הל בן ה-67 עוד כשחבש את ספסלי בית הספר היסודי, בימים שבהם הייתה הרצועה נתונה לכיבוש מצרי. בהיותו בן 10 החל לאסוף את הבולים ממכתבים ששלחו קרובי משפחתו שעבדו בעולם הערבי, ואף הצליח - לפי עדותו - לזכות בכמות נאה של בולים במשחקים ובהתערבויות עם ילדים בני גילו.

הוא סירב להתייאש גם לאחר גניבת אלבום האוסף הראשון שלו, אשר הכיל בולים מ-52 ארצות בהיותו בן 10. הוא עשה שימוש בדמי הכיס שלו כדי לרכוש בולים ואלבומים חדשים, ובתקופת בחרותו שיכלל את דרכי האיסוף, בייחוד כשהחל ללמוד משפטים בקהיר. כך פורסם בערוץ הטלגרם של כאן 11.

הוא עדיין שומר בולים ממדינות שאינן קיימות כיום כמו "הרפובליקה העממית של דרום תימן", ו"איחוד האמירויות של דרום חצי האי-ערב", או של מדינות ששינו זה-מכבר את שמן, כרודזיה. אך עיקר גאוותו בבולי פלשתינה המנדטורית ואלה שהוטבעו ברשות הפלסטינית של ימינו.

כיום מונה אוסף אבו-ג'הל אלפים רבים של בולים מ-85 מדינות.

בולים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד