ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשיא הדינר היוקרתי

צפו: הרבי תיקן את הגראמער שהגיב בשנינות

במהלך דינר יוקרתי סיפר הגראמער ישראל אדלר, סיפור על אחד מגדולי רבני הונגריה, תוך כדי שהרבי מסאטמר מתקנו עם העובדות הנכונות • 'בחדרי חרדים' עם תיעודים שלב אחר שלב וגם מה ענה הגראמער לרבי מסאטמר 

צפו: הרבי תיקן את הגראמער שהגיב בשנינות
ישראל אדלר בהכנסת ס"ת בסאטמר צילום: יוסי גולדברגר

אתמול (ראשון) התקיימה סעודת ראש חודש ניסן בבית הנגיד רבי סנדר מרקוביץ בליקווד שבניו גרז'י, בראשות האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שהגיע לעיר למעמד יציקת הבורות למקווה שנבנה בעיר בתרומתו של הנגיד.

לסעודה היוקרתית והאקסלוסיבית שנערכה לחוג מצומצם של עשירי העדה, הוזמן לשיר בעל המנגן ישראל אדלר, השוהה בימים אלו בארה"ב למספר אירועים.

האדמו"ר שראה את ישראל אדלר בכניסתו לאירוע הודה לו שוב נרגשות על דברי הגראמען שאדלר השמיע בשושן פורים בקרית יואל, במעמד ההיסטורי של הכנסת ספר תורה ההיסטורית של האדמו"ר, וביקשו שכעת מלבד אשר בא לכבד את ה' מגרונו, שיאמר דברי תוכן בפני הנאספים לכבוד ראש חודש.

אדלר נעמד במרכז המעמד והתחיל לספר סיפור מבעל ה"ערוגות הבושם" מחוסט זי"ע, שבתחילה לא רצו לקבלו בתור רב בעיר משום שהוא מאריך מידי בתפילתו עד שביום בהיר אחד, פגשו אחד מראשי הקהילה וראוהו מתפלל מהר בגין צורך מצווה שנסע לפדיון שבויים ואז אמרו לקבלו לרבנות.

תוך כדי הסיפור, האדמו"ר סימן לישראל אדלר בחביבות שהסיפור לא היה כך, וביקש מישראל אדלר: בוא תקשיב לסיפור איך אכן הוא התרחש, הגבאי נטל את המיקרופון והעבירו לאדמו"ר, ואז סיפר הרבי את הסיפור בגרסתו הנכונה.

אדלר לא איבד את עשתונותיו וכשהמיקרופון חזר אליו אמר בשנינות: "אני רואה שלא ממש הולך לי לספר סיפורים על רבני הונגריה, נראה לי שעדיף לי לספר סיפורים על רבנים ואדמו"רים מחצרות פולין משם אני בא".

הרבי מסאטמר ישראל אדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד