י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

הת"ת סירב להציב קלפיות בכדי לקיים לימודים - ועדת הבחירות הפקיעה

שבוע לפני הבחירות, ועדת הבחירות מקבלת החלטה תקדימית ומחייבת תלמוד תורה בבית שמש, שביקש לקיים לימודים כסדרם ביום הבחירות, לפנות את הבניין ביום זה לצורך הצבת קלפיות בכיתות. כל ניסיונותיו של מנהל המוסד להתנגד לא צלחו והבניין הופקע למשך יום הבוחר

הת"ת סירב להציב קלפיות בכדי לקיים לימודים - ועדת הבחירות הפקיעה
כיתות לימוד. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

החלטה תקדימית קיבל היום (שני) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, שהכריע בהחלטה משפטית להפקיע שטח של תלמוד תורה בעיר בית שמש, לאחר שמנהל המוסד סירב להציב במקום קלפיות ובמקום זאת ביקש לקיים את שיגרת הלימודים גם ביום הבחירות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתלמוד תורה 'מגן אבות' של רשת 'מעין החינוך התורני' בעיר בית שמש, שוועדת הבחירות ביקשה להציב במבנה תלמוד התורה ארבע קלפיות שמיועדות ל-2000 בעלי זכות הצבעה המתגוררים בסביבת תלמוד התורה, אלא שהנהלת תלמוד התורה סירבה להצבת הקלפיות במבנה וביקשה לקיים את שיגרת הלימודים גם ביום הבוחר.

מנהל המוסד הציע להציב את הקלפיות במבנה של בית ספר לבנות, אלא שלטענת נציגי ועדת הבחירות ומשטרת ישראל, "המבנה המוצע אינו מתאים למיקום קלפיות, שכן אינו נגיש לבוחרים", נכתב בהחלטת השופט פוגלמן, והם שבו והתעקשו להציב את ארבע הקלפיות דווקא בתלמוד תורה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מנהל המוסד התעקש וסירב, ובוועדת הבחירות סברו כי לפי הצעת שר הפנים שהועברה לה, היות וההודעה לבוחרים כבר נשלחה תוך ציון מיקום ההצבעה בתלמוד התורה, הרי ש"אי הצבת מקום קלפי במבנה עלולה לפגוע בזכותם של הבוחרים לבחור. מה-גם שנמסר לי כי אין מבנה ציבור במקום סמוך שיכול לשמש כמקום קלפי", נכתב.

"נוכח כך", הכריע היום השופט עוזי פוגלמן, באופן תקדימי כי מתוקף סמכותו, "מבנה בית הספר "מגן אבות" בבית שמש, יופקע לצורך קיום הבחירות באזור ולעבודת ועדות הקלפי, החל מהשעה 06:00 ביום הבחירות לכנסת ה-24, וכלה בתום ספירת הקולות של ועדות הקלפי. משהמבנה הוא מבנה ציבור, לא תשולם למחזיק כל תמורה בגין הפקעה זו".

תלמוד תורה בית שמש הפקעת שטח עוזי פוגלמן ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד