י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סעודת ר"ח בצפון • תיעוד

האדמו"ר מויז'ניץ לבחורי הישיבה: "לא צריך להתעסק בפוליטיקה"

הרבי מויז'ניץ ערך סעודת ראש חודש לתלמידי הישיבות ומסר שיחת מוסר לקראת הבחירות וחג הפסח | בחור שרוצה בכל זאת לדעת פוליטיקה, מה עליו להגיד במקום זה? ההתבטאות על כשרות המאכלים לפסח, הסיפור על החסיד הגוראי • ומה ביקש הרבי ממנהל הסמינר בחצור • תיעוד

האדמו"ר מויז'ניץ לבחורי הישיבה: "לא צריך להתעסק בפוליטיקה"
הרבי מויז'ניץ בסעודת ר"ח צילום: דוד כהן, פלאש 90

אתמול (ראשון) התקיימה סעודת ראש חודש ניסן בעיר חצור למצטייני ישיבת "ישועות משה" במודיעין עילית. בה השתתפו הבחורים המאוגדים "ברעבנ'ס חברה" העושים את תקנות הרבי כפי שבקשתו.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תמלול מלא מדבריו. בדברים שנשא הרבי דיבר על כך שכל בחור חייב לעזור בבית לקראת פסח, לקיים מצוות כיבוד הורים, וגם ללמוד כמה שעות מידי יום.

"צריך לשמור בהקפדה יתירה על כשרות המאכלים, היום יש הכשר על כל מאכל בפסח, חוץ מעל חמץ לבד. לא כל דבר מכניסים בפסח הביתה, צריך מאוד לשמור על מה שאוכלים". אמר הרבי.

עוד אמר הרבי: "שוחחתי גם עם הבחורים מבני ברק וגם עם ברכפלד, יש בחירות בקרוב לא להתעסק עם פוליטיקה, מה כן אפשר לשכנע חברים שחושבים שיש להם ספק, חוץ מזה כלום. מהן התוצאות ושאר החדשות לא קשור בכלל לבחורים. זה חוב קודש, לשכנע אנשים, באם רואים שיש אנשים שיש להם ספקות, אבל לא להתעסק יותר מזה".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הרבי אמר לפרחי החסידות: "סיפרתי כבר כמה פעמים, שמעתי פעם מיענקל ולצר, שהיה בגור חסיד ר' רפאל הלוי הורביץ, יהודי מאד חשוב, כל פעם  לפני הבחירות הוא היה מתעסק עם הבחירות, היה הולך לאנשים לשכנע אנשים ללכת לבחור. למחרת הבחירות שאלו אותו מה תוצאות הבחירות כמה מנדטים וכו'? הוא ענה שלא יודע, 'לא מעניין אותי את תוצאות הבחירות', צריך לעבוד קודם הבחירות למען היהדות החרדית, לאחמ"כ כבר לא מעניין מה קרה".

הרבי הביע חששו מתוצאות הבחירות ואמר כי "צריכים הרבה סיעתא דשמיא שהשונאים לא יעלו, כל בחור שרוצה להתעסק עם פוליטיקה שיגיד במקום זה תהילים. רק להתפלל שיהיה כוח גדול ליהדות החרדית שיזכו להתכונן ליו"ט עם מוח וראש נקי".

לאחר המעמד, בירך הרבי את מנהל סמינר "באר מרים" הרה"ח ישראל הלוי הרשקוביץ, מחשובי חסידי גור, שאצלו בבניין נערך האירוע, והרבי ביקש ממנו שיקפיד שידברו בסמינר רק בשפת היידיש.

סעודת ראש חודש הרבי מויז'ניץ פוליטיקה בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד