י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא רק אנטישמי

חייל לשעבר בצבא ארה"ב מואשם: להרוג יהודים ולאכול אותם

"להרוג יהודים ולאכול אותם לארוחת הבוקר" - כך חייל מילואים לשעבר בצבא ארה"ב שהצטלם עם "שפם היטלר" שמואשם בגין מהומת הקפיטול בראשית השנה בשלהי כהונתו של הנשיא טראמפ

חייל לשעבר בצבא ארה"ב מואשם: להרוג יהודים ולאכול אותם
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

חייל מילואים בצבא ארה"ב מואשם בהשתתפות במתקפה על בנין הקפיטול ב-6 בינואר השנה. הוא ידוע כנאצי שמגדל שפם כזה שהיה לצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, כך אמרו חבריו לעבודה לחוקרים פדרליים.

טימותי הייל-קוסאנלי, בן 30, הועסק כעובד קבלן באבטחה בבסיס חיל הים בניו ג'רזי, הוא פרץ לקפיטול ב-6 בינואר, כך נמסר מהרשויות. בדיונים שהתקיימו ביום שישי בבית המשפט, התובעים הפדרליים בוושינגטון אמרו כי עמיתיו בבסיס חיל הים בניו ג'רזי, אמרו לחוקרים כי הוא מחזיק "בדעות עליונות לבנות".

החוקרים הוציאו תמונות מהטלפון הסלולרי שלו עם "שפם של היטלר", יחד עם קריקטורות פרו-נאציות. ימאי אחד מחיל הים אמר כי קוסנאלי אמר לו "אני אהרוג את כל היהודים ואוכל אותם לארוחות בוקר, צהריים וערב, והוא לא יצטרך לתבל אותם כי המלח מדמעותיהם יהפוך אותו לטעים מספיק".

עמיתים לעבודה אחרים נזכרו בהייל-קוסאנלי שהעיר הערות גנאי על נשים, אנשים שחורים ומיעוטים אחרים. התובעים טענו בהגשת כתב האישום כי הייל-קוסאנלי מהווה סכנה לציבור ועליו להישאר במעצר בזמן שהוא ממתין למשפט.

ג'ונתן צוקר, פרקליטו של הייל-קוסאנלי, טען כי אין שום ראיות שלקוחו שייך לארגונים עליונים לבנים. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. איש המילואים הייל-קוסאנלי שוחרר מאז מהצבא ונאסר עליו להיכנס לבסיס חיל הים.

צבא ארה''ב כתב אישום גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד